Εργαστήριο Δημιουργικής αφήγησης – «Αφηγήσεις Έργου-Ζωής»

Σεμινάρια Τέχνης στην Αθήνα

Πόσο γνωρίζουμε την… ιστορία της ζωής μας; Πόσο γνωρίζουμε τον αφηγηματικό μας εαυτό;

«Πάντα γι` άλλα μιλάμε Πάντα γι` άλλους μιλάμε. Έτσι δεν πονάμε, έτσι ξεχνάμε»

Χάρις Αλεξίου

Συντονισμός: Κρυσταλία Πατούλη

Διάρκεια εργαστηρίου: 4 μήνες
Συναντήσεις: Κάθε Παρασκευή 19:30 – 22:30, (για 16 συναντήσεις) & εντευκτήρια, με σημαντικούς προσκεκλημένους των γραμμάτων και των τεχνών σε “Αφήγηση Έργου – Ζωής”.
Έναρξη συναντήσεων: την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011.
———————————-

Σεμινάριο – εργαστήριο: Δημιουργικής Αφήγησης

Πόσο γνωρίζουμε τον αφηγηματικό μας εαυτό;

«Η ζωή δεν είναι αυτή που έζησε κανείς αλλά αυτή που θυμάται και όπως τη θυμάται για να την διηγηθεί» Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές

Εκπαιδεύτρια  Κρυσταλία Πατούλη, Δημοσιογράφος – Σύμβουλος Συστημικής Προσέγγισης

ΣΤΟΧΟΣ του σεμιναρίου – εργαστηρίου:

«Οι ιστορίες μας γίνονται τόσο πολύ δικό μας κομμάτι, ώστε και εμείς δεν τις συνειδητοποιούμε, όπως το ψάρι που ανακαλύπτει το νερό τελευταίο» έχει πει ο Jerome Bruner (Αφηγηματική θεραπεία).

Στόχος μας σε αυτό το σεμινάριο είναι να ανακαλύψουμε το… νερό.

Ο εαυτός μας άλλωστε είναι πιθανώς το εντυπωσιακότερο έργο τέχνης που συνεχώς εξελίσσουμε και σίγουρα το πιο περίπλοκο, αφού δημιουργούμε όχι μόνο μια ιστορία για τον εαυτό μας αλλά πολλές! Σύμφωνα με τον Bruner: «Δεν υπάρχει ένας εαυτός που απλώς στέκεται εκεί έτοιμος να περιγραφεί με λέξεις, αλλά πολύ περισσότεροι. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι συνεχώς κατασκευάζουμε και ανακατασκευάζουμε τον εαυτό μας με βάση το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον – τις προσδοκίες που έχουν οι άλλοι για μας».

Με τη δύναμη της γραφής και κυρίως της ρεαλιστικής αφήγησης ως δημιουργικό εργαλείο αλλαγών, και στόχο τη φράση: «Να είσαι ο εαυτός σου, αν… τον ξέρεις», το εργαστήριο αυτό, θα μπορούσε να προσυπογράψει εκείνο που είπε ο Σωκράτης: «Ζωή που δεν μπορείς να την αναλύσεις, δεν αξίζει να την ζεις».

Καθώς οι λέξεις είναι το βασικό υλικό που χτίζουμε τη σχέση μας με την πραγματικότητα, ενώ συγχρόνως οι πραγματικές ιστορίες των ανθρώπων έχουν ίσως… μεγαλύτερη φαντασία από οποιαδήποτε λογοτεχνική επινόηση, η ρεαλιστική αφήγηση ζωής μπορεί να είναι απρόβλεπτα αποκαλυπτική ακόμη και στον ίδιο τον αφηγητή της και κάποιες φορές, εξίσου ενδιαφέρουσα σε ανάγνωση και από ένα αριστούργημα παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Αυτό το εργαστήρι μέσω της δημιουργικής αφήγησης ζωής, μπορεί επιλεκτικά να αυξήσει επίσης το επίπεδο της αυτογνωσίας όλων εκείνων των πιθανά κρυμμένων συγγραφικών εαυτών (εσωτερικών φωνών κατά Μ. Μπαχτίν) που ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει γράφοντας και έχει τη δύναμη ακόμη και να… αλλάξει το παρελθόν, μέσα από μια διαφορετική οπτική γωνία του παρόντος. Σε κάθε κύκλο του εργαστηρίου, σημαντικός στόχος της «δημιουργικής αφήγησης» εκτός από τις γνώσεις για την δύναμη της γραφής και της προφορικής αφήγησης, είναι να ανακαλυφθούν για τον συμμετέχοντα όσο περισσότερες άγνωστες πτυχές του συγγραφικού εαυτού που θα καταφέρουν να αποτελέσουν την πρόκληση για ένα… μαγικά ρεαλιστικό ταξίδι δημιουργικής γραφής.

Σε ποιους απευθύνεται:

σε όλους όσοι θα ήθελαν να ανακαλύψουν τη δύναμη της γραπτής και προφορικής αφήγησης ως δημιουργικό εργαλείο:

  • Αυτογνωσίας

  • Αλλαγών – μεταβάσεων

  • Προσωπικής ανάπτυξης

  • Έκφρασης

  • Δημιουργικότητας

  • Τη συγγραφική – αφηγηματική τους δεινότητα.

  • Για μία διαφορετική όσο και ουσιαστική προσέγγιση όσων γράφουμε αλλά και όσων διαβάζουμε

Τρόπος διεξαγωγής:

  • Ασκήσεις γραπτής και προφορικής (απομαγνητοφωνημένης) αφήγησης: Ανακαλύπτοντας το πρόσωπο του συγγραφικού-αφηγηματικού μας εαυτού – ύφος, χαρακτήρας, στόχοι, στυλ γραφής, επίπεδο επίγνωσης.

  • Γνωριμία με βιβλία και συγγραφείς κυρίως no-fiction ιστοριών.

  • «Ανάγνωση» ρεαλιστικών αφηγήσεων – αυτοβιογραφιών σε όλες τις μορφές τέχνης (φωτογραφία, κινηματογράφος, θέατρο, λογοτεχνία, στιχουργική, ζωγραφική κλπ)

  • Βιωματικές αυτοβιογραφικές ασκήσεις με στόχο την αύξηση της αυτογνωσίας και της δημιουργικότητας αλλάζοντας συνεχώς πλαίσια και οπτικές γωνίες αφήγησης.

  • Αναγνώριση των πολλών «φωνών» (βλ. Μ. Μπαχτίν) που συνυπάρχουν σε ένα γραπτό κείμενο, μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις.

  • Βιωματικές ασκήσεις αυτογνωσίας αναλόγως των ενδιαφερόντων που αναδύονται από τις αυτοβιογραφικές ασκήσεις των συμμετεχόντων για τα οποία δίνονται επιπλέον και σημειώσεις θεωρίας ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και ανθρωπολογίας.

  • Βιβλιογραφία αυτοβιογραφιών αλλά και θεμάτων θεωρίας σε σχέση με τα πιο ενδιαφέροντα ζητήματα που επίσης αναδύονται από τις βιωματικές αυτοβιογραφικές ασκήσεις.

Στα πλαίσια του σεμιναρίου διοργανώνονται λογοτεχνικές αλλά και άλλες συναντήσεις “Αφηγήσεις Έργου – Ζωής”, με γνωστές προσωπικότητες των γραμμάτων, των τεχνών και των επιστημών και παρακολουθούνται προαιρετικά θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές ταινίες, και γενικά πολιτιστικά δρώμενα που άπτονται στο θέμα του σεμιναρίου όπως και επισκέψεις σε προσωπικότητες που άφησαν το στίγμα τους μέσα από το αυτοβιογραφικό τους έργο.

——————————————————-

Περισσότερα για τις«Αφηγήσεις Έργου-ζωής»

Εκτός από τις επισκέψεις, το Μικρό Πολυτεχνείο και το εργαστηρίο «Δημιουργικής Αφήγησης» της Κρυσταλίας Πατούλη με όλους τους συμμετέχοντες, θα φιλοξενεί στο Pocket Theatre in Athens (οδός Ασωμάτων 6, έναντι 11, Θησείο) , γνωστές προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών με σκοπό τη γνωριμία με το έργο… της ζωής τους.

Αυτές οι συναντήσεις, είναι ανοιχτές με ελεύθερη είσοδο σε όλα τα μέλη του Μ.Π. αλλά και στο κοινό, και έχουν ως στόχο μία εφ’όλης της ύλης συζήτηση με τους δημιουργούς, με άξονα π.χ. τα μυστικά της αφήγησης μέσα στο έργο τους, τις απόψεις τους για τη λογοτεχνία, την έμπνευση, αλλά και το συναρπαστικό ταξίδι της συγγραφής ενός βιβλίου, από τα στάδια της επινόησης μέχρι την ολοκλήρωση και την έκδοσή του.

Βιβλία των συγγραφέων διατίθενται στο κοινό κατά τη διάρκεια της κάθε εκδήλωσης σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο ΛΕΜΟΝΙ.

Κρατήσεις: 210.324.3306 (καθημερινά 17:00 – 21:00)

—————————————————————

Καλεσμένοι στις «Αφηγήσεις Έργου-ζωής»:

 

23/3/12 – Η Ελεωνόρα Σταθοπούλου στο σεμινάριο “Δημιουργικής Αφήγησης”

Την Παρασκευή, 24/3/2012, η Κρυσταλία Πατούλη και οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου “Δημιουργικής Αφήγησης” φιλοξενούν με μεγάλη χαρά την συγγραφέα Ελεωνόρα Σταθοπούλου, με αφορμή τη νουβέλα της “Καλό αίμα, κακό αίμα”, των εκδ. Εστία, αλλά και με σκοπό -εκτός των άλλων- μία συζήτηση εφ’ όλης της ύλης για τη ζωή και το έργο της.

Είσοδος αποκλειστικά στους συμμετέχοντες του συγκεκριμένου σεμιναρίου.

Η Ελεωνόρα Σταθοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο στην σχολή του Καρόλου Κουν και στο Εθνικό. Έπαιξε στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Πήρε δύο Κρατικά Βραβεία Α’ γυναικείου ρόλου για τις ταινίες “1922” του Ν. Κούνδουρου και “Ένας ήσυχος θάνατος” της Φ. Λιάπα.
Έκανε για πολλά χρόνια ραδιοφωνικές παραγωγές στο Τρίτο και στο Πρώτο Πρόγραμμα του ραδιοφώνου. Σπούδασε αγιογραφία και παράλληλα άρχισε να γράφει. Το “Εκείνος” ήταν το πρώτο της βιβλίο.

—————

21 Μαρτίου 2012

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης | Η Αγαθή Δημητρούκα στο Μικρό Πολυτεχνείο

dimitroukaΤετάρτη 21 Μαρτίου,
ώρα 20:00 Pocket Theatre@χώρος τέχνης ασωμάτων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στο Μικρό Πολυτεχνείο,
η Αγαθή Δημητρούκα – στιχουργός, συγγραφέας, μεταφράστρια – θα παρουσιάσει το βιβλίο της “Πουλάμε τη ζωή, χρεώνουμε τον θάνατο” και θα μας μεταφέρει σε μια Ελλάδα βασανισμένη πάντα και παράλληλα ποιητική.

Η Αγαθή Δημητρούκα, υπήρξε προσωπική και στενή φίλη του Νίκου Γκάτσου και έχει επίσης πολλά να αφηγηθεί για τον κορυφαίο έλληνα ποιητή.

Γνωστοί ηθοποιοί, φίλοι της Αγαθής (Λουκία Πιστιώλα, Χριστίνα Χριστοδούλου, Άρτεμις Ορφανίδου, Γιώργος Γιανναράκος, Πάρις Θωμόπουλος) θα διαβάσουν αποσπάματα από το βιβλίο και ποιήματα, που η ίδια έχει επιλέξει και μεταφράσει από το έργο ποιητών, που τα ονόματά τους απαντώνται στο βιβλίο της, όπως οι:
Σολωμός, Σεφέρης, Παλαμάς, Ρίτσος, Ελύτης, Γκάτσος, Ελευθερίου, Χρονάς, Λόρκα, Νερούδα, Ρομέρο, κλπ.

Την όλη εκδήλωση θα πλαισιώσει μουσικά η Στέλλα Κυπραίου με την κιθάρα της.Τραγούδια με ποιητικούς στίχους θα αποδώσει ο Δώρος Δημοσθένους.

Τέλος οι μαθητές του σεμιναρίου της Στιχουργικής αλλά και του εργαστηρίου Δημιουργικής Αφήγησης θα καταθέσουν στην Αγαθή Δημητρούκα ποιητικά κείμενα εμπνευσμένα από το βιβλίο της και το έργο της.

Διοργάνωση: Εργαστήριο Δημιουργικής Αφήγησης – Κρυσταλία Πατούλη
Σεμινάριο Στιχουργικής – Φωτεινή Λαμπρίδη

Pocket Theatre@χώρος τέχνης ασωμάτων
Οδός Ασωμάτων 6 – Θησείο (ΗΣΑΠ Θησείο)
Κρατήσεις: 210.324.3306
Είσοδος Ελεύθερη

————-

15 Μαρτίου 2012

Ο Περικλής Κοροβέσης στο Μικρό Πολυτεχνείο

korovesis_book

Την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Αστυνομικής Βαρβαρότητας, στις 20:00μμ, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση Αφήγησης Έργου – Ζωής αφιερωμένη στον συγγραφέα Περικλή Κοροβέση.

.

periklis_korovesis

“Προσπάθησα να παραμείνω πολίτης…” γράφει στον πρόλογο του μπεστ σέλερ «Ανθρωποφύλακες», ο συγγραφέας Περικλής Κοροβέσης, το οποίο μεταφράστηκε και κυκλοφόρησε σε πολλές χώρες του εξωτερικού, μετά την πρώτη του έκδοσή στη Σουηδία το 1969, η οποία περιέχει την συγκλονιστική κατάθεσή του στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στη Διεθνή Αμνηστία, που γνωστοποίησε για πρώτη φορά στην διεθνή κοινότητα τα φρικτά βασανιστήρια που υφίσταντο οι πολιτικοί κρατούμενοι της χούντας των συνταγματαρχών.Κι όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στις σελίδες του βιβλίου: «Η καταδίκη της Χούντας στο Συμβούλιο της Ευρώπης ήταν η αρχή του τέλους της Δικτατορίας».

Στην εκδήλωση θα μιλήσει και η ιστορικός Τασούλα Βερβενιώτη για την “Ιστορική αξία της βιωματικής αφήγησης”.

info:
Pocket Theater – @Xώρος Τέχνης Ασωμάτων, Μικρό Πολυτεχνείο, Οδός Ασωμάτων 6 – Θησείο, στις 20:00μμ. Για κρατήσεις θέσεων: τηλ. 210.324.3306 (καθημερινά 17:00 – 20:00). Είσοδος ελεύθερη.

Διοργάνωση: Μικρό Πολυτεχνείο – Σεμινάριο “Δημιουργικής Αφήγησης” της Κρυσταλίας Πατούλη

——–
2 Φεβρουρίου 2012
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Βασιλάκης

…με αφορμή το έργο ΑΣΚΗΤΙΚΗ του Νίκου Καζαντζάκη που έφερε στη σκηνή ο Βασίλης Βασιλάκης,
το σεμινάριο της Κρυσταλίας Πατούλη στο Μικρό Πολυτεχνείο, πραγματοποιεί συνάντηση – εκδήλωση στο πλαίσιο του Εντευκτηρίου «ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ – ΖΩΗΣ» ενταγμένη στον τρίτο κύκλο των συναντήσεων με σημαντικούς έλληνες δημιουργούς.

Μετά την παράσταση στις 22:30 ακολουθεί η “Αφήγηση έργου – ζωής” και συζήτηση των θεατών με τον σκηνοθέτη Βασίλη Βασιλάκη υπό τον συντονισμό της Κρυσταλίας Πατούλη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό (δεν προϋποθέτει την παρακολούθηση της παράστασης το ίδιο βράδυ)

Info

Σκηνοθεσία-Ερμηνεία Βασίλης Βασιλάκης
Θεατρική Διασκευή Ευτυχία Δρούκα
Ενδυματολόγος Δανάη Καββαδία
Φωτισμοί Απόστολος Στράντζαλης

Στο «Κέλυφος», Αμφικτύωνος 17, Θησείο (κοντά στον ηλεκτρικό σταθμό Θησείου), τηλ. 210 3410820
Την  Πέμπτη 2/2/2012 στις 9.30μμ. Διάρκεια έργου 65΄.

Περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση εδώ

———–

Την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Ο τραγουδοποιός Δημήτρης Ζερβουδάκης:

zervoudakisΤην Δευτέρα 28/11, ώρα 20:00 στο νεότευκτο Pocket Theatre @ χώρος τέχνης ασωμάτων (οδός Ασωμάτων 6 – Θησείο) ο τραγουδοποιός Δημήτρης Ζερβουδάκης εγκαινιάσε το Εντευκτήριο του Μικρού Πολυτεχνείου με παρουσίαση της νέας του μουσικής – ποιητικής δουλειάς αλλά και μιας αναδρομή στη ζωή και το έργο του.

Σε μια αφήγηση έργου – ζωής με ζωντανή μουσική (χωρίς μικρόφωνα!) από όλη την πορεία του αλλά και από τη νέα του δουλειά που είναι στο στάδιο της ηχογράφισης την οποία…. εμπνεύστηκε από ένα ξεχασμένο τετράδιο των εφηβικών του χρόνων που μεταμόρφωσε σε μουσική και τραγούδια! Συμμετέχουν η Σοφια Γεωργατζή στην επιμέλεια κειμένων – παρουσίαση και ο Θάνος Κολοκυθάς ακουστική κιθάρα.

Βίντεο από την εκδήλωση: Ο Δ. Ζερβουδάκης στο Pocket Theatre @ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων

 

 

————————

————————

Οι Αφηγήσεις Έργου – Ζωής που πραγματοποιήθηκαν από το 2010 έως το 2011:

Ο συγγραφέας Χρόνης Μίσσιος:

(www.chronismissios.wordpress.com , “Χαμογέλα, ρε… τι σου ζητάνε;”, “Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς” (εκδ. Γράμματα)

Ο

Χρόνης Μίσσιος
Χρόνης Μίσσιος

Χρόνης Μίσσιος γεννήθηκε στην Καβάλα το 1930, από γονείς καπνεργάτες, και έζησε τα πρώτα παιδικά του χρόνια στα Ποταμούδια, μια γειτονιά γεμάτη πρόσφυγες, καπνεργάτες από τη Θάσο και παράνομους κομμουνιστές κυνηγημένους από τη δικτατορία του Μεταξά. Αυτή την περίοδο, η οικογένειά του καταφεύγει στη Θεσσαλονίκη και ο Μίσσιος δουλεύει μικροπωλητής, με κασελάκι, στο λιμάνι. Το σχολείο το σταμάτησε στη δεύτερη τάξη του δημοτικού. Από τα Γιαννιτσά, όπου τον στέλνει ο Ερυθρός Σταυρός μαζί με άλλα παιδιά για να γλιτώσουν από την πείνα της Κατοχής, περνάει στους αντάρτες. Με την απελευθέρωση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και οργανώνεται στον Δημοκρατικό Στρατό Πόλεων. Το 1947 συλλαμβάνεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Έζησε εννιά μήνες περιμένοντας κάθε πρωί να τον εκτελέσουν και γλίτωσε τον θάνατο χάρη σ’ένα τυχαίο γεγονός. Έκτοτε, μέχρι και τον Αύγουστο του 1973 (αμνηστία του Παπαδόπουλου) περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε φυλακές και εξορίες, ως πολιτικός κρατούμενος (Μακρονήσι, Άι- Στράτης, Αβέρωφ, Κέρκυρα, Κορυδαλλός, κ.ά.) Εκεί μαθαίνει ανάγνωση και γραφή. Ένα “διάλειμμα” ελευθερίας, μεταξύ 1962 και 1967, τον βρίσκει στέλεχος της νεολαίας της ΕΔΑ, μέλος της πενταμελούς γραμματείας της Δ.Ν. Λαμπράκη και, στη συνέχεια, ιδρυτικό μέλος του ΠΑΜ. Το πρώτο του βιβλίο “Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς… ” (Γράμματα, 1985) τον καθιέρωσε από τους πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του ως συγγραφέα στη συνείδηση κριτικής και κοινού. Την ίδια ανταπόκριση βρήκε και το δεύτερο βιβλίο του “Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάνε;” (Γράμματα, 1988). “Κοσμοκαλόγερος”, σαν τους ήρωες ορισμένων από τα βιβλία του, ο Χρόνης Μίσσιος ζει σήμερα στο Καπανδρίτι.

Ο συγγραφέας Βαγγέλης Ραπτόπουλος:

http://vangelisraptopoulos.wordpress.com/

Βαγγέλης ΡαπτόπουλοςΟ Βαγγέλης Ραπτόπουλος γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα, όπου σπούδασε παιδαγωγικά και δημοσιογραφία. Έζησε για ένα χρόνο στη Σουηδία (1980- 81) και ως υπότροφος του Intemational Writing Program για μισό περίπου χρόνο στις ΗΠΑ (1984). Ο “Εργένης” μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, τα “Διόδια” και διηγήματα από τα “Κομματάκια” και τις “Έμμονες ιδέες” στην τηλεόραση -ορισμένα από αυτά σε δικά του σενάρια. Κατά καιρούς έχει κάνει διάφορες δουλειές, λίγο ή πολύ σχετικές με τη λογοτεχνία και το γράψιμο: σύμβουλος ξένης και ελληνικής λογοτεχνίας σε εκδοτικούς οίκους (“Κέδρος”, “Λιβάνης”), τακτικός συνεργάτης εφημερίδων (“Τα Νέα”) και περιοδικών (“Έψιλον” Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, “Κλικ”), σεναριογράφος στο σινεμά (“Η φανέλα με το εννιά”) και στην τηλεόραση (“Ο μικρός ηλεκτρολόγος”), σύμβουλος σεναρίων σε τηλεοπτικά κανάλια (ΕΤ1, ΕΤ2), παραγωγός και παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών (ΕΡΑ), εισηγητής σε σεμινάρια δημιουργικής γραφής (Ε.ΚΕ.ΒΙ.). Εργογραφία: “Κομματάκια”, Αθήνα, Κάλβος, 1979· Κέδρος, 1995, – “Διόδια”, Αθήνα, Κάλβος, 1982· Κέδρος, 1988, “Τα τζιτζίκια”, Αθήνα, Κέδρος, 1985· Bell, 1998, “Η αυτοκρατορική μνήμη του αίματος”, Αθήνα, Κέδρος, 1992, “Ο εργένης”, Αθήνα, Κέδρος, 1993, “Έμμονες ιδέες”, Αθήνα, Κέδρος, 1995, “Λούλα”, Αθήνα, Κέδρος, 1997, “Το παιχνίδι”, Αθήνα, Οξύ, 1998, “Βαθύς και λυπημένος όπως εσύ”, Αθήνα, Κέδρος, 1988, “Η απίστευτη ιστορία της Πάπισσας Ιωάννας”, Αθήνα, Κέδρος, 2000, “Μαύρος γάμος”, Αθήνα, Κέδρος, 2001, “Ακούει ο Σημίτης Μητροπάνο;”, Αθήνα, Κέδρος, 2001, “Η δική μου Αμερική”, Αθήνα, Κέδρος, 2002, “Η επινόηση της πραγματικότητας”, Πατάκης, Αθήνα, 2003, “Χάσαμε τον μπαμπά”, Αθήνα, Πατάκης, 2005, “Λίγη ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας”, Αθήνα, Πατάκης, 2005, “Φίλοι”, Αθήνα, Κέδρος, 2006, “Η μεγάλη άμμος”, Αθήνα, Κέδρος, 2007, “Απέραντα άδειο σπίτι”, Αθήνα, Κέδρος, 2009.

 

Ο συγγραφέας Θανάσης Χειμωνάς:

Θανάσης ΧειμωνάςΟ Θανάσης Χειμωνάς γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα. Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα με δύο διηγήματα στην εφημερίδα “Τα Νέα” -το πρώτο κυκλοφορεί στη συλλογή διηγημάτων “Έρωτας σε πρώτο πρόσωπο” (Κέδρος). Είναι πτυχιούχος φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου, σπούδασε κινηματογράφο στο ίδιο πανεπιστήμιο και δημοσιογραφία στο Λονδίνο. Το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο “Ραμόν” κυκλοφόρησε το 1998, το δεύτερο, “Σπασμένα Ελληνικά”, το 2001 και ακολούθησαν: “Ανεξιχνίαστη ψυχή”, 2003, “Η μπλε ώρα”, 2005, “Ραγδαία επιδείνωση”, 2007, “Δεν την αγαπώ πια”, 2010. Το Μάιο του 2002 το “Ραμόν” εκδόθηκε στη Γαλλία από τις εκδ. Alter Edit, και το Μάρτιο του 2003 ακολούθησαν τα “Σπασμένα ελληνικά”. Έχει εργαστεί ως αθλητικός συντάκτης σε πολιτική εφημερίδα. Αρθρογραφεί τακτικά στην ιστοσελίδα www.mediasoup.gr.

Ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος:

Πέτρος ΤατσόπουλοςO Πέτρος Tατσόπουλος γεννήθηκε το 1959 στο Pέθυμνο. Mεγάλωσε στην Aθήνα. Φοίτησε στη Bιομηχανική και στην Πάντειο, δίχως να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Εργάστηκε ως ασκούμενος κοινωνικός λειτουργός, σεναριογράφος, δημοσιογράφος, σύμβουλος εκδόσεων και παρουσιαστής εκπομπής βιβλίου στη δημόσια τηλεόραση. Έχουν εκδοθεί τα βιβλία του: “Οι ανήλικοι” (1980), “Το παυσίπονο” (1982), “Κινούμενα σχέδια” (1984), “Η καρδιά του κτήνους” (1987), “Η πρώτη εμφάνιση” (1994), “Ανάλαφρες ιστορίες” (1995), “Κομεντί” (1999), “Πιπέρι στη γλώσσα” (2000), “Το ραβδί και το καρότο” (2004), “Ο ουρανός στο κεφάλι μας” (2004), “Τιμής ένεκεν” (2004), “Πικάντικες ιστορίες” (2005), “Η καλοσύνη των ξένων” (2006), “Νεοέλληνες” (2007), “ο Σίσυφος στο μπαλκόνι” (2009) και “Το βιβλίο για τα βιβλία” (2010). Μαζί με τον Κώστα Μουρσελά, τον Γιώργο Σκούρτη και τον Αντώνη Σουρούνη μετείχε στο “Παιχνίδι των τεσσάρων” (1998).

 

 

Ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης:
www.makridakis.wordpress.com

giannis makridakisΓεννήθηκε γεννήθηκε το 1971 στη Χίο και σπούδασε μαθηματικά. Από το 1997, που ίδρυσε το Κέντρο Χιακών Μελετών με σκοπό την έρευνα, αρχειοθέτηση, μελέτη και διάδοση των τεκμηρίων της Χίου, οργανώνει τα ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του Κέντρου, επιμελείται τις εκδόσεις του και διευθύνει το τριμηνιαίο περιοδικό “Πελινναίο” . Έχει γράψει τα βιβλία “Συρματένιοι, ξεσυρματένιοι, όλοι. Χιώτες πρόσφυγες και στρατιώτες στη Μέση Ανατολή: Μαρτυρίες 1941 – 1946” (εκδ. Κ.Χ.Μ., Πελινναίο 2006, το οποίο από το 2010 κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Εστία) και “10.516 μέρες: Ιστορία της νεοελληνικής Χίου 1912 -1940”, ιστορικό αφήγημα (εκδ. Κ.Χ.Μ., Πελινναίο 2007). Το πρώτο του μυθιστόρημα “Ανάμισης ντενεκές” (Εστία 2008) έχει μεταφραστεί και στα τουρκικά. Άλλα βιβλία του είναι:”Η δεξιά τσέπη του ράσου” 2009 (νουβέλα), “Λαγού μαλλί” 2010 (νουβέλα), “Ήλιος με δόντια” 2010 (μυθιστόρημα), “Η άλωση της Κωσταντίας” 2011 (μυθιστόρημα), όλα σε εκδόσεις του Βιβλιοπωλείου της Εστίας. Επιπλέον, γράφει κατά καιρούς άρθρα τα οποία δημοσιεύονται σε εφημερίδες, περιοδικά και το διαδίκτυο.