Το Θέατρο των Εναλλακτικών

Σεμινάρια Τέχνης στην Αθήνα

Θέατρο για όλους που μιλάει, πέρα απ’ τους φραγμούς της γνώσης, άμεσα στους ενδιαφερόμενους, για την ζωντανή σχέση τους με το θέατρο και τη ζωή κι όχι για τις τυπικές γνώσεις τους περί θεάτρου.
Αναγνώσεις, συζητήσεις, ασκήσεις υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού, με βάση τό έργο σημαντικών δραματουργών από τον Ζαν  Ζενέ μέχρι τον Μπερνάρ- Μαρί Κολτές.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ : ΤΑΚΗΣ ΣΠΕΤΣΙΩΤΗΣ

Εργαστήρι σπουδής της δυνατότητας θεατρικών διασκευών εναλλακτικών πεζογράφων – όπως ή αθέατη θεατρικά όψη του Κώστα Ταχτσή στο αυτοβιογραφικό του κείμενο « Το άλλο κρεβάτι» σε θεατρική διασκευή του Τάκη Σπετσιώτη.

Το σεμινάριο απευθύνεται όχι μόνο στον σύγχρονο θεατρόφιλο που επιθυμεί να προσεγγίσει ένα θέατρο διαφορετικής θεματολογίας και ριζοσπαστικής αισθητικής, αλλά και στον ενδιαφερόμενο ερασιτέχνη για την μύησή του στην τέχνη της υποκριτικής και του αυτοσχεδιασμού, μέσα από την διδασκαλία αποσπασμάτων, ρόλων και σκηνών σημαντικών εκπροσώπων του εναλλακτικού θεάτρου. Στόχος του σεμιναρίου είναι το σοφό μοίρασμα του χρόνου των συναντήσεων ανάμεσα στις θεωρητικές κατευθύνσεις του εναλλακτικού θεάτρου και την εφαρμογή τους σε ζωντανές ασκήσεις υποκριτικής. Η διδασκαλία μεμονωμένων ρόλων ή αποσπασμάτων συνόλου θα παρουσιασθεί σ’ ένα εναλλακτικό πολυθέαμα στο τέλος του σεμιναρίου.

Μερικά από τα θέματα που θα μελετηθούν στις συναντήσεις είναι τα εξής:

  • 1.To εναλλακτικό θέατρο και οι θεματολογικές – αισθητικές διαφορές του από το ακαδημαικό θέατρο.
  • 2.Η θεματολογία του θεάτρου των εναλλακτικών: το μοναχικό άτομο απέναντι στην κωδικοποιημένη κοινωνία. Καταπιεσμένες και παραμελημένες κοινωνικές τάξεις στα έργα των Ζαν Ζενέ και Κολτές.
  • 3. Γιατί τόσο συχνά μας πιάνει ύπνος, το δίχως άλλο, στο θέατρο; Διότι αυτό δεν αγγίζει το ανώτερο στάδιο κάθε έργου τέχνης : την ποίηση.
  • 4. Η σχέση του θεάτρου των εναλλακτικών με το πολιτικό θέατρο: Υπάρχει δυνατότητα αλλαγής της κοινωνικής μοίρας μέσω του θεάτρου;(Ζενέ, Στρίνμπεργκ, Μπρεχτ).
  • 5. Το εναλλακτικό ύφος των δραματουργών και οι δυσκολίες διανομήςρόλων εναλλακτικού ρεπερτορίου σε ηθοποιούς του κλασσικού, του εμπορικού θεάτρου και της τηλεόρασης. Ασκήσεις υποκριτικής.
  • 6.Θεατρικές τεχνικές και εικόνα. Πραγματικότητα και θεατρική αναπαράσταση. Θέατρο μέσα στο θέατρο. Η μεταμφίεση ως αξία θεατρική στον Ζενέ και τον Ταχτσή. Το χτίσιμο ενός θεατρικού ρόλουκαι μιας θεατρικής σκηνής. Κλειδιά και κώδικες υποκριτικής.
  • 7. Η σχέση των εναλλακτικών δραματουργών με τους κλασσικούς.