Ένας κύκλος μαθημάτων για τον Βιωματικό Λόγο, όπως αποτυπώνεται μέσα από την πεζογραφική ή ποιητική του διάσταση στις λευκές μας σελίδες. “Βιογραφίες του Κοινωνικού Εαυτού”: Το βίωμα δεν είναι μόνο προσωπική μας ιστορία αλλά συνδέεται με το κοινωνικό περιβάλλον που μέσα του ευδοκιμεί και αναπτύσσεται.
Εισηγητής: Νίκος Φωτόπουλος
Εισαγωγικό μάθημα γνωριμίας: 22/10/2024
Έναρξη: 12/11/2024
Πρόγραμμα: Κάθε δεύτερη Τρίτη, 18:30 – 21:00
Διάρκεια: 8 + 1 δια ζώσης και διαδικτυακές συναντήσεις
Κόστος: 280€ + ΦΠΑ
Για ποιους είναι αυτό το σεμινάριο:
• Για σένα που θέλεις να δοκιμάσεις να γράψεις τα δικά σου κείμενα
• Για σένα που είσαι αρχάριος στη δημιουργική γραφή χωρίς προηγούμενη εμπειρία
• Για σένα που θέλεις να επικοινωνήσεις πέρα από την τυπική και συμβατική συνθήκη του γραπτού λόγου
Αυτό το μάθημα περιλαμβάνει:
• 20 ώρες live και διαδικτυακού μαθήματος
• Εκπαιδευτικό υλικό και σημειώσεις
• Οπτικοακουστικό υλικό παράδοσης
• Επικοινωνία με τον εισηγητή εκτός ώρας μαθημάτων
• Βεβαίωση παρακολούθησης με την ολοκλήρωση των μαθημάτων
• Κάρτα μέλους με προσφορές σε χώρους εστίασης και πολιτισμού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Αναλυτικά τα μαθήματα
Μάθημα 1:Εισαγωγή στη θεματική του Σεμιναρίου – Θεωρητικά – Εννοιολογικά
Ζητήματα: Βίωμα – Αφήγηση – Βιογραφία-Ταυτότητες – Τραύμα – Κοινωνικές Αναπαραστάσεις – Ρεύματα Σκέψης / Νεωτερικότητα – μετα-νεωτερικότητα – Συζήτηση
Μάθημα 2:Μεθοδολογικά Ζητήματα: η συμβολή των κοινωνικών επιστημών στη
δημιουργική γραφή: Ποίηση, Πεζογραφία, Δοκίμιο. Ο ρόλος της έρευνας στον γραπτό λόγο: η ποιοτική διάσταση. Μύθος και Λόγος, «ιδεότυποι» και εμπειρική πραγματικότητα, ιδεαλισμός – υλισμός /ρεαλισμός – υπερρεαλισμός κ.α. Παραδείγματα – Πρακτικές. Συζήτηση
Μάθημα 3: Εισαγωγή στην «ποιοτική προσέγγιση της «βιογραφικής μεθόδου» – Ασκήσεις –
«Ανοικτές» Αναγνώσεις – παραδείγματα. Συζήτηση
Μάθημα 4: «Βίωμα και «αφηγήσεις ζωής» στον γραπτό λόγο / Ασκήσεις – «ανοικτές»
Αναγνώσεις – παραδείγματα – πρακτικές. Συζήτηση
Μάθημα 5: «Βιογραφικές ρήξεις» και η έννοια του «τραύματος» στη δημιουργική γραφή – Ασκήσεις – «Ανοικτές» Αναγνώσεις – παραδείγματα. Συζήτηση
Μάθημα 6: «Ατομικό βίωμα» και «συλλογική ταυτότητα» στο γραπτό λόγο/«το εγώ» και «το εμείς» – η κοινωνική αποκρυστάλλωση του «ατομικού βιώματος» στον λόγο,- Ασκήσεις –
«Ανοικτές» Αναγνώσεις – παραδείγματα. Συζήτηση
Μάθημα 7: Ανακεφαλαίωση /επιλογές κειμένων και «ανοικτές» αναγνώσεις/ κριτικός και διαλεκτικός αναστοχασμός σε επίπεδο ομάδας.
Μάθημα 8: Ανακεφαλαίωση/επιλογές κειμένων και «ανοικτές» αναγνώσεις – κριτικός και διαλεκτικός αναστοχασμός σε επίπεδο ομάδας.
Ο Νίκος Φωτόπουλος είναι ποιητής και πανεπιστημιακός. Εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα τη δεκαετία του 90 και η ποίησή του έχει δημοσιευθεί σε περιοδικά, έχει ανθολογηθεί σε συλλογικούς τόμους, έχει παρουσιαστεί στο ραδιόφωνο και έχει αποδοθεί σε φιλμ μικρού μήκους. Άρθρα και δημοσιεύσεις κειμένων του έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ εκτός από το εκπαιδευτικό και κοινωνιολογικό σκέλος του συγγραφικού του έργου έχει στο ενεργητικό του πέντε ποιητικές συλλογές και μια συγκεντρωτική με τίτλο: «Δάνειος Χρόνος / Ποίηση 1996-2016» που κυκλοφόρησε το 2019 από τις εκδόσεις Μανδραγόρας. Το συγγραφικό και διδακτικό του έργο καθώς και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν την Κοινωνιολογία του Πολιτισμού, την Κριτική Πολιτισμική Θεωρία, την Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, τη Δια βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων.