Εξομολογητικό Σινεμά – Υποκριτική στον Φακό

Σεμινάρια Τέχνης στην Αθήνα

Εξομολογητικό Σινεμά – Υποκριτική στο Φακό

Το σεμινάριο είναι κατ’ εξοχήν πρακτικό και στοχεύει στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο ηθοποιός προχωρά ήρεμος, ανεπηρέαστος και έτοιμος στην απόδοση του ρόλου του μπροστά στον «αδίστακτο» κινηματογραφικό φακό. Παράλληλη Θεωρητική Προσέγγιση.

Εισηγητής Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης

Διάρκεια: 8 συναντήσεις 

Έναρξη: Από τη νέα σαιζόν Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2021

Πρόγραμμα: Κάθε Δευτέρα 21:30 – 23:30

Αξία Σεμιναρίου: 240€ + ΦΠΑ

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ – ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ON LINE

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1η
Οι διαφορές ανάμεσα στον Θεατρικό και τον Κινηματογραφικό Ηθοποιό και πώς το Θέατρο εισβάλει και καθορίζει το ερμηνευτικό αποτέλεσμα του Ηθοποιού στο Σινεμά. Πως επηρεάζει ο χώρος, το σκηνικό, το κοστούμι, το μακιγιάζ, η κίνηση τον Ηθοποιό μπροστά στον Φακό. Πώς τα τεχνολογικά μέσα άλλαξαν τον τρόπο που ερμηνεύουμε ένα ρόλο. Πως να διαβάζουμε αποτελεσματικά ένα σενάριο και να αναλύουμε χαρακτήρες και σχέσεις μεταξύ των ηρώων. Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το παγκόσμιο σινεμά, συζήτηση, ανάλυση. Άσκηση: Διαβάζω ένα σενάριο. Επιλέγω να συμμετέχω.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 2η
Περί κινηματογραφικής ερμηνείας: Τι σημαίνει ερμηνεία. Τι σημαίνει υποκειμενικός τρόπος ερμηνείας. Ερμηνεύει ο σκηνοθέτης ή ο ηθοποιός ? Η ερμηνευτική στιγμή. Η σαγήνη και η υποβολή ενός Ρόλου. Η σχέση σκηνοθέτη – ηθοποιού. Η σχέση ηθοποιού με ηθοποιό. Ο χαρακτήρας (μας) μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία (μας) μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Συζήτηση πάνω στην φράση «είναι σα να σε ξέρω χρόνια». Προβολή μικρής σκηνής από το ελληνικό σινεμά και Επιλογή μιας σκηνής για υλοποίηση.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 3η
Το ταλέντο και μια άποψη γι αυτό. Πως ο φακός μεταμορφώνει το φωτογενές στοιχείο σε ερμηνευτικό ατού. Ρόλος με …Ταλέντο. Διαβάζω ένα ρόλο. Επιλέγω σημείο αναφοράς. Γεμίζω άγχος. Το Τράκ. Θεατρικό παίξιμο, τηλεοπτικό παίξιμο, κινηματογραφικό παίξιμο,. Τι είναι αυτά που τα κάνει να ξεχωρίζουν και πώς μπορεί ο ηθοποιός αλλά και ο σκηνοθέτης να προσεγγίσουν σωστά τις επιλογές τους. Ο ιδανικός θεατής. Τα πλάνα και πώς τα αντιλαμβανόμαστε σαν θεατές αλλά και σαν ερμηνευτές. Το ντεκουπάζ και η συνεργασία με τον σκηνοθέτη. Ο κινηματογράφος ως μέσον για την κατάκτηση της στιγμής.
Προβολές κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) και ανάλυση.Άσκηση: Κάνω πρόβα τον ρόλο. Τον συζητώ. Τον κατακτώ.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 4η
Η θεατρική πράξη και οι πρόβες. Η κινηματογραφική γραφή και οι πρόβες.
Η ασυνέχεια του κειμένου. Η σχέση με τους θεατές και η σχέση με το συνεργείο.
Ασκήσεις: Η αισθαντικότητα και η ψυχρή συνεργασία. Ο φακός. Το σώμα. Τα φώτα. Το μικρόφωνο. Τα μηχανήματα. Το φιλμ.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 5η
Ο ρόλος και η τόλμη. Τολμώ και κερδίζω τα πάντα. Υπάρχω στον χώρο του πλατό – υπάρχω στον κόσμο του σινεμά. Η ψυχολογία μου όταν παίζω μπροστά στην κάμερα, στη φασαρία, με κόσμο, ελέγχομαι, μιλάω, κινούμαι, αισθάνομαι, ζω. Άσκηση: Λήψη πρώτη.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 6η
Η αντίληψη του ηθοποιού, ο ψυχισμός του, τα εκφραστικά του μέσα, η φωνή, το σώμα του. Πάτησα στο σανίδι – βούτηξα στο πίξελ. Δεν υπάρχουν εύκολοι και δύσκολοι ρόλοι. Όταν με βασανίζει μια ατάκα και κινδυνεύω να την σκοτώσω. Λήψη δεύτερη.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 7η
Η γοητεία στο θεατρικό σανίδι και η γοητεία στο κινηματογραφικό πλάνο. Το στιγμιαίο και το διαχρονικό. Η κινηματογραφική ερμηνεία στο σύνολό της. Ο εγκλωβισμός στην αιωνιότητα και η σημασία του να είσαι καλός. Λήψη Τρίτη.

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 8η
Προβολή των πλάνων των συμμετεχόντων, συζήτηση, ανάλυση. Τα Αποτελέσματα του Εργαστηρίου …επί της Οθόνης

Video Πρακτική Εφαρμογή:
Η πρακτική εφαρμογή όλων των παραπάνω συνεδριών αφορά στην επιλογή ενός «ρόλου – ήρωα» ο οποίος καλείται να εξομολογηθεί ένα περιστατικό από την ζωή του πραγματικό ή φανταστικό. Π.χ. ο Χρήστος, σπουδαστής στο σεμινάριο, επιλέγει ως ήρωά του τον χρηματιστή κύριο Κούσουλα ο οποίος εξομολογείται στην κάμερα την κλοπή των χρημάτων της μητέρας του με τα οποία ξεκίνησε την καριέρα του επενδύοντάς τα (εντελώς επινοημένο περιστατικό) ή η συμμετέχουσα στο σεμινάριο Ελένη επιλέγει ως ηρωίδα της την καθαρίστρια του σπιτιού της την οποία και υποδύεται. Η καθαρίστρια λοιπόν εξομολογείται στην κάμερα τη σεξουαλική σχέση της με τον κατάκοιτο πατέρα της Ελένης, κ.λ.π. Εννοείται πως σε καμία περίπτωση δεν αποκλείεται ο ρόλος που θα επιλέξει κάποιος από τους συμμετέχοντες να είναι του Άμλετ ή της Οφηλίας, του Σαίξπηρ ή του Θερβάντες, της Φρίντα Κάλο ή του Νταλί, του Μίκυ Μάους ή της Μαφάλντα. Η σεναριακή, σκηνοθετική και ερμηνευτική γραμμή ακολουθεί τις παραπάνω συνεδρίες προσθετικά ώστε να «ακουμπήσει» και στα υπόλοιπα τμήματα μιας κινηματογράφησης όπως ένδυμα, σκηνογραφία, κόμμωση, μουσική, κ.λ.π

Απλά μέσα όπως η κάμερα του κινητού, απλό πρόγραμμα μοντάζ, επιλογή ήρωα και θέματος που βοηθούν παραγωγικά το αποτέλεσμα θα είναι ικανά να δώσουν ένα αποτέλεσμα που μέσα από την  προσωπική ματιά και προσέγγιση θα έχει όλα εχέγγυα για ένα καλό εξομολογητικό έργο – video που στο τέλος της εργασίας του σεμιναρίου θα δούμε όλοι μαζί.




ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον σας έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. To κάθε ένα από τα εργαστήρια έχει το δικό του κόστος. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. Απαιτείται έγκαιρη προκράτηση. Τηρείται σειρά προτεραιότητας.




ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ