Σεμινάριο Graphic Design

Σεμινάρια Τέχνης στην Αθήνα

Ένα Masterclass  για την Γραφιστική Τέχνη

4 αυτοτελή graphic design projects. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στα μεγάλα καλλιτεχνικά κινήματα του 20ού αιώνα και στο πώς αυτά επηρέασαν την Γραφιστική Τέχνη.

Συντονισμός: Πάρις Κούτσικος

Α’ Κύκλος (θεωρητικό)

Κάθε Κυριακή 17:00-20:00 για 4 συναντήσεις

Έναρξη Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017 με εισαγωγικό μάθημα

Ακολουθεί

‘Β Κύκλος (Πρακτικό)

Κάθε Κυριακή 15:30-19:30 για 8 συναντήσεις + 2 Συναντήσεις για στήσιμο έκθεσης

Έναρξη: Κυριακή 10 Δεκεμβρίου

Ανοιχτό Μάθημα: Bonus Ανοιχτό Μάθημα Θεωρίας Graphic Design Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, ώρα 15:30-18:30

Ακολουθεί 

Ανοιχτό Μάθημα Πρακτικού μέρους Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, ώρα 19:00-20:00.

  • Προϋποθέσεις συμμετοχής

    • Μια εμπειρία σε τεχνικές όπως το κολάζ, το ελεύθερο ή το γραμμικό σχέδιο θα είναι πολύ βοηθητική.
    • Για τον Β’ κύκλο, ένα σχετικά γρήγορο και δυνατό laptop φορτωμένο με τα συγκεκριμένα προγράμματα και ένας εξωτερικός δίσκος για αποθήκευση των δεδομένων.

     

    Περιγραφή του Γνωστικού Αντικειμένου

    Το graphic design αποτελούσε ανέκαθεν το εργαλείο μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η οπτική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.

    Καλλιτεχνικά κινήματα και τάσεις ενέπνευσαν κατά καιρούς γραφίστες και ανθρώπους της επικοινωνίας όχι μόνο για να διαφημίσουν προϊόντα αλλά και για να επικοινωνήσουν από events και σκέψεις έως πολιτική προπαγάνδα και φιλανθρωπικές δραστηριότητες.

    Σ’ αυτό το πλαίσιο, στο σεμινάριο γίνεται μια αναδρομή σε 4 επιλεγμένες περιόδους από την αρχή του 20ού έως την αρχή του 21ου αιώνα. Μέσα απ’ αυτή, ο συμμετέχων κατανοεί πώς καλλιτεχνικά και κοινωνικά κινήματα, μόδες, ιδέες και σημαντικά γεγονότα επηρέασαν και εξέλιξαν την οπτική επικοινωνία μέσα στα χρόνια.

     

    Σκοπός του Σεμιναρίου

    Σκοπός της αναδρομής αυτής όμως δεν είναι μόνο η ιστορική γνώση. Είναι η εκτέλεση 4 αυτοτελών projects: Κάθε project έχει ένα brief μέσω του οποίου ζητείται από τον συμμετέχοντα να επικοινωνήσει κάποιο συγκεκριμένο προϊόν, γεγονός ή ιδέα με βάση την αισθητική ενός στυλ της εκάστοτε περιόδου και να σχεδιάσει ένα επικοινωνιακό αντικείμενο (πόστερ, εξώφυλλο βιβλίου ή περιοδικού, διαφημιστική καταχώρηση).

    Το brief που θα τίθεται από το σεμινάριο δεν είναι δεσμευτικό εάν κάποιος θέλει να επιλέξει ένα δικό του. Απλά υπάρχει σαν προτεινόμενο.

    Οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν ποικίλουν. Ανάλογα με την κάθε περίοδο αλλά και το αποτέλεσμα στο οποίο κάποιος θέλει να καταλήξει, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τεχνικές όπως το κολάζ, το κόμικ, το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο κ.ά.

    Η επαφή με εκτυπωτικές και αναπαραγωγικές μεθόδους όπως η λινοτυπία, η μεταξοτυπία, η χαρακτική κ.ά. δεν μπορεί δυστυχώς σ’ αυτό το στάδιο να είναι πρακτική σε τεχνικές που απαιτούν συγκεκριμένη υποδομή, αλλά θα υπάρξει η συμβουλευτική και θεωρητική βοήθεια σε όποιον ενδιαφέρεται περαιτέρω. Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστον βοηθητικά, κυρίως για την προσαρμογή του δημιουργικού σε διάφορες εφαρμογές (αλλά και δημιουργικά στην τελευταία περίοδο όπου οι υπολογιστές εξελίχθηκαν, πέρα από εκτελεστικά, σε καθεαυτό δημιουργικά εργαλεία).

     

    Ύλη

    Οι 4 περίοδοι που επιλέγονται ως βάσεις για τα projects που θα υλοποιηθούν είναι οι εξής:

    1. The Avantgarde. (περ. 1900-1925)
    2. The Modernists. (περ. 1925-1960)
    3. Από την ψυχεδέλεια στη διαφήμιση. (περ. 1960-1990)
    4. Ψηφιακή εποχή (Postmodernity). (περ. 1990-2010)

     

    Σε ποιον απευθύνεται το σεμινάριο

    Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν σπουδαστές, τελειόφοιτοι ή και επαγγελματίες από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας και των Γραφικών Τεχνών αλλά και από τον ευρύτερο χώρο των Εφαρμοσμένων και Καλών Τεχνών.

    Δεν αποκλείονται φυσικά άτομα που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή, τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά, με το συγκεκριμένο αντικείμενο.




    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

    Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον σας έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. To κάθε ένα από τα εργαστήρια έχει το δικό του κόστος. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. Απαιτείται έγκαιρη προκράτηση. Τηρείται σειρά προτεραιότητας.




    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ