Ιστορία Μοντέρνας Ζωγραφικής- 20ος αιώνας

Σεμινάρια Τέχνης στην Αθήνα

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η κατανόηση της εξέλιξης της μοντέρνας ζωγραφικής εξετάζοντας την διαδρομή της στον αιώνα των μεγάλων εξελίξεων, από τα πρώτα της βήματα ως τα σημαντικά της άλματα προς νέες κατευθύνσεις.

Εισηγητής: Αλέξανδρος Μάγκος

Κάθε Τρίτη 18:30 – 20:30

Έναρξη : Τρίτη 1/11/2011

Διάρκεια : 8  + 2 συναντήσεις, 16 ώρες (δίμηνο)

Παρουσίαση: Κάθε Τρίτη και Τετάρτη του Οκτωβρίου, κατόπιν κρατήσεως

Μια σύντομη αλλά περιεκτική πορεία στην ζωγραφική του 20ου αιώνα με στάσεις στα σημαντικότερα κινήματα και τις πρωτοποριακές τάσεις κάθε εποχής αλλά και σε μεμονωμένες περιπτώσεις καλλιτεχνών που αποτέλεσαν καταλυτικές μορφές στην διαμόρφωσή της.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η κατανόηση της εξέλιξης της μοντέρνας ζωγραφικής εξετάζοντας την διαδρομή της στον αιώνα των μεγάλων εξελίξεων, από τα πρώτα της βήματα ως τα σημαντικά της άλματα προς νέες κατευθύνσεις.

Αναλυτικά, ο κύκλος των μαθημάτων χωρίζεται σε 8 βασικά κεφάλαια

  1. Πηγές της Πρωτοπορίας

Σεζάν- Βαν Γκoγκ

Η παράλληλη πορεία προς τα εμπρός μέσα από διαφορετικές

προσωπικές κατευθύνσεις- Επιρροές και επιδράσεις

  1. Η Αυγή του Μοντερνισμού

Μετιμπρεσσιονισμός: Γκωγκέν- Ματίς- Φωβ

Τα πρώτα βήματα μιας καινούρια ζωγραφικής αντιμετώπισης του κόσμου

  1. Διεφθαρμένη Τέχνη

Γερμανικός Εξπρεσσιονισμός:

Γέφυρα- Γαλάζιος Καβαλάρης-Βιεννέζικη Σετσεσσιόν

Η έκφραση ως κινητήρια δύναμη

  1. Ζωγραφικοί Μονόλογοι

Μούνκ- Σίλλε- Κλιμτ

Η αντιστοιχία της ζωής και του έργου των τριών σημαντικών ζωγράφων

  1. Νέα Τάξη Πραγμάτων

Κυβισμός και Αρχές της Αφαίρεσης

Πικάσο- Μπράκ-Ντελωναί

Η αποκοπή από το παρελθόν και ο πειραματισμός στην μορφή και την σύνθεση

  1. Η Άλλη Πλευρά

Νταντά- Σουρεαλισμός- Φουτουρισμός

Ζωγραφική και (μη-)Πραγματικότητα

  1. Η Στιγμή της Απελευθέρωσης

Καντίνσκυ- Μοντριάν- Μάλεβιτς

Πειραματισμός και Αφαίρεση προς μια νέα απόδοση της τέχνης

  1. Ο Αμερικάνικος Τρόπος- The American Way

Αφηρημένος Εξπρεσσιονισμός- Ποπ Αρτ

Εξελίξεις στην τεχνική – Η εννοιολογική υπόσταση του έργου τέχνης