ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ: ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ & ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
Με άξονα τη Σύγχρονη Δραματουργία και τη Μικρή Φόρμα οι μαθητές θα «περιηγηθούν» από το Μονολογικό Κείμενο στη Διαλογικότητα και από κει στο Μονόπρακτο.
Συντονισμός: Θράσος Καμινάκης & Χρήστος Ναούμ
Εισαγωγική Συνάντηση Γνωριμίας με τους Εισηγητές: 10/11/2022, ώρες 20:00-21:30
Έναρξη: 17/11/2022
Πρόγραμμα: Κάθε Πέμπτη, 19:30 – 22:30
Αναλυτικά οι web συναντήσεις: 17 & 24/11 (Καμινάκης), 1/12 (Ναούμ), 8 & 15/12 (Καμινάκης), 22/12 (Ναούμ), 5 &12/1 (Καμινάκης), 19/1 (Ναούμ), 26/1 & 2/2 (Καμινάκης), 9/2 (Ναούμ)
Διάρκεια: 12 on line μαθήματα και weekend αξιολόγησης των έργων σε θεατρική σκηνή της Αθήνας με την Όλια Λαζαρίδου και την εκδότρια Σύσση Καπλάνη. Το weekend αυτό θα αποτελείται από 2 τετράωρες συναντήσεις.
Συνολική διάρκεια του σεμιναρίου: 14 συναντήσεις, 44 εκπαιδευτικές ώρες
Τιμή Σεμιναρίου: 440€ + ΦΠΑ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Α’ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟΛΟΓΟ:
Ο Μονόλογος δεν είναι απλά ένα εξομολογητικό κείμενο όταν προορίζεται για τη θεατρική Σκηνή. Την Τεχνική συγγραφής Μονολόγων για το Θέατρο θα διδαχτούμε μέσα από δύο άξονες:
- το Εξομολογητικό ΕΓΩ, όταν εκφράζεται με προφορικότητα και δραματική ένταση
- τον Εσωτερικό Διάλογο που κάθε Μονολογικό κείμενο κρύβει (Ψυχοδυναμική Διαλεκτική Μέθοδος)
Β’ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΟ:
Ο Διάλογος είναι για το θέατρο ότι η τρίτη διάσταση για τη γλυπτική: αναπαριστά τη ζωή και δραματοποιεί τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του (εσωτερική φωνή) και τον κόσμο. Προϊόν θρησκευτικής και πολιτικής προόδου της κλασσικής αρχαιότητας, ο διάλογος παρακολούθησε και εξέφρασε πιστά την πορεία της δραματικής τέχνης ανά τους αιώνες. Ο σημερινός δραματουργός, προορισμένος να ζει και να δημιουργεί μέσα στο λευκό θόρυβο της κοσμικής φλυαρίας, οφείλει να εξασκηθεί στην Πολυφωνία μέσω προσώπων που μιλούν, συνομιλούν ή αντιμιλούν. Από τη γραμματική της γλώσσας μέχρι την ψυχολογία των ηρώων, η πορεία είναι συχνά δαιδαλώδης και μοναχική.
ΘΕΜΑΤΑ & ΣΤΟΧΟΙ:
Με ασκήσεις πάνω στη δραματουργική ένταση της πλοκής (μυθοπλασία μέσω μονολόγου ή διαλόγου), στο στήσιμο ενός δυνατού δραματικού χαρακτήρα και με συζητήσεις πάνω στις τεχνικές για την επινόηση μιας «ιστορίας» με ελεύθερο θέμα σε γλώσσα θεατρική οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα οδηγηθούν στο στήσιμο ενός ολοκληρωμένου έργου. Από τον Τένεσσυ Ουίλιαμς στον Μπέκετ κι από τον Τσέχωφ στον Πίντερ το σύγχρονο θέατρο έχει να μας υποδείξει νέους δρόμους προσέγγισης και δραματουργικής επεξεργασίας μιας ιδέας. Το πιο προκλητικό είναι η Ιδέα να γίνει Πράξη.
Οι μαθητές θα εστιάσουν παράλληλα στη σχέση που συνδέει το Μονολογικό – Εξομολογητικό Κείμενο με τη Διαλογικότητα. Ο Θεατρικός Λόγος πρέπει να χαρακτηρίζεται από προφορικότητα, αμεσότητα, αυθορμητισμό, ελλειπτικότητα, διατυπωτική γλαφυρότητα και συνειρμική οξυδέρκεια για να έχει τη δυνατότητα να συναρπάσει το κοινό. Αυτές οι αρετές θα παραμείνουν τα κριτήρια οργάνωσης και αξιολόγησης της γραφής μας, ενώ η τέχνη της κατάλληλης ατάκας και το ψυχολογικό σασπένς θα μας οδηγήσουν στον συναρπαστικό κόσμο της Θεατρικής Γραφής. Δε μένει παρά να τον περπατήσουμε μαζί.
Οι καλύτερες Θεατρικές Ιστορίες δε γράφτηκαν ακόμη. Ήρθε η ώρα να συμβεί. Και γιατί όχι – να δουν το φως της Δημοσιότητας σύντομα.