Σεμινάριο Ιστορίας & Αισθητικής Κινηματογράφου

Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου

ΤΟ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΣΙΝΕΜΑ ΤΩΝ 60 ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ (1955 – 2015)

από τον Κύκλο Σπουδών “Οι μεγάλες του κόσμου Σχολές” 

Εισηγητής:  Παναγιώτης Δενδραμής

Ημέρα & Ώρα: Κάθε Παρασκευή, ώρα 21:00-23:00

Διάρκεια σεμιναρίου: 10 Συναντήσεις

Έναρξη: 4 Μαΐου 2018

Διάρκεια του κάθε μαθήματος: 2 εκπαιδευτικές ώρες

Ανώτατος αριθμός συμμετοχών: 16 συμμετέχοντες

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΕΩΣ ΚΑΙ 15/6

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Περιεχόμενο του Σεμιναρίου: Μια ιστορική προσέγγιση του Μοντέρνου Παγκόσμιου Κινηματογράφου μέσα από τις μεγάλες εθνικές κινηματογραφίες και με έμφαση στα μεγάλα κινηματογραφικά ρεύματα, τους μεγάλους σκηνοθέτες που άλλαξαν το πρόσφατο κινηματογραφικό τοπίο με τους πειραματισμούς τους και το Σινεμά του Δημιουργού.

Το Σεμινάριο απευθύνεται:

  • σε σπουδαστές, τελειόφοιτους ή και επαγγελματίες από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας, των Κινηματογραφικών Σπουδών και ανάλογων Τεχνών αλλά και ενδιαφερόμενους που σχετίζονται με τον ευρύτερο χώρο των Εφαρμοσμένων και Καλών Τεχνών.
  • στους Εραστές της 7ης Τέχνης που έχουν απλά ενεργό ενδιαφέρον για να γίνουν ακόμη πιο ένθερμοι και δημιουργικοί όταν βλέπουν σινεμά.

Προϋποθέσεις συμμετοχής: Η επιθυμία για γνώση δημιουργεί την συνθήκη Ανοιχτής συμμετοχής σε κάθε ενδιαφερόμενο. Μπορεί δηλαδή κανείς να παρακολουθήσει και μεμονωμένο ένα Αυτοτελές Μάθημα.

Σκοπός του Σεμιναρίου:  Η Ιστορική Γνώση που μας βοηθά να μελετήσουμε συστηματικά την Έβδομη Τέχνη. Η παράλληλη εμβάθυνση στην Κινηματογραφική Γλώσσα και η απόφαση να γίνουμε όλοι όσοι συμμετέχουμε πολύ δημιουργικοί θεατές.

Περιγραφή του Γνωστικού Αντικειμένου & Χρονοδιάγραμμα του Σεμιναρίου:

  • Οι κινηματογραφικές σχολές της μεταπολεμικής ανατολικής Ευρώπης: Η σχολή του Lodz στην Πολωνία ( Α. Βάιντα, Ρ. Πολάνσκι, Κ. Κισλόφκσι) – Η τσέχικη Nouvelle Vague (M. Forman, J. Menzel, V. Chytilova) – Η ουγγρική σχολή (M. Jancso, I. Szabo, Β. Tarr) – Γιουγκοσλαβία (D. Makaveyev, A. Petrovic, E. Kusturica) – ΕΣΣΔ (Μ. Καλατόζοφ, Σ. Παρατζάνοφ, Α. Ταρκόφσκι). 
  •  Οι δυτικοευρωπαϊκές εθνικές κινηματογραφικές σχολές –  Ιταλία: (P.P. Pasolini, αδερφοί Ταβιάνι, B. Bertolucci) – Μ. Βρετανία: Kitchen sink cinema και free cinema (K. Reisz, T. Richarsdon, L. Anderson) – Νέο γερμανικό σινεμά (V. Schlöndorff, R. W. Fassbinder, W. Wenders) – Ιαπωνικός κινηματογράφος. 
  • Οι εξελίξεις στον κινηματογράφο των ΗΠΑ: Η κρίση του studio system – οι ανεξάρτητοι δημιουργοί (N. Cassavetes, R. Altman, W. Allen) – Ο αμερικάνικος avant-garde και underground κινηματογράφος (M. Deren, G. Markopoulos, A. Warhol) – Η δεκαετία του 1970 και το «νέο Χόλλυγουντ»: Από το Easy Rider στο Raging Bull – R. Corman – A. Penn –  S. Peckinpah – D. Hopper – F.F. Coppola – B. De Palma – W. Friedkin –  J. Milius – G.Lucas –  M. Scorsese – P. Bogdanovich – S. Spielberg –  J. Carpenter. 
  •  Η δεκαετία του 1980 στις ΗΠΑ: Η ανακατανομή των στούντιο – Η εξέλιξη των κινηματογραφικών ειδών στο Hollywood – To blockbuster – Το διεθνές άνοιγμα της κινηματογραφικής αγοράς – Home entertainment – Οι «νέοι ανεξάρτητοι»: D. Lynch – J. Jarmush – Spike Lee – T. Burton – D. Cronenberg – W. Wang – H. Hartley – Αδερφοί Κοέν. – Η δεκαετία του 1980 στην Ευρώπη: Η οικονομική / καλλιτεχνική κρίση και το ευρωπαϊκό Art Film: Οι παλιοί (Θ. Αγγελόπουλος, B. Bertolucci, F. Truffaut, W. Wenders,  K. Kieslowski) και οι νέοι (Ν. Moretti, M. Leigh, P. Almodovar, L. Besson, P. Greenaway, A. Kaurishmaki, K. Loach). 
  •  Η δεκαετία του 1990: Προς ένα ενοποιημένο, παγκοσμιοποιημένο κινηματογραφικό σύστημα – ΗΠΑ: Μεταξύ mainstream και alternative (Q.Tarantino, O.Stone, R.Linklater, D.Fincher) – Oscars vs Sundance – Η εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας. – Οι εξελίξεις στην Ευρώπη μετά την πτώση του Τείχους: το παράλληλο κύκλωμα των κινηματογραφικών φεστιβάλ – αλλαγές στο σύστημα παραγωγής – προσπάθειες για μια «ευρωπαϊκή αντιπρόταση»: Βρετανικές κωμωδίες και σκοτσέζικο σινεμά (Trainspotting – D. Boyle), Γαλλία (La Haine – M. Kassovitz), Γερμανία (Lola rennt – T. Tykver), Βέλγιο (Rosetta – αδερφοί Dardenne), Σουηδία (Τραγούδια από το δεύτερο όροφο – R. Andersson), Αυστρία (Funny games – Μ. Haneke), Δανία: Δόγμα ’95 (L.V. Trier – T. Vinterberg). 
  • Η ανάδειξη νέων εθνικών κινηματογραφιών: Bollywood – Κίνα – Αυστραλία και Ν. Ζηλανδία – Χονγκ Κογκ – Αργεντινή – Ιράν – Μεξικό – Ν. Κορέα –Τουρκία – Αίγυπτος – Ισραήλ – Δάνεια και αντιδάνεια με το Χόλλυγουντ – Η σύγχρονη κινηματογραφική πραγματικότητα –  Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα της ψηφιοποίησης του σινεμά – προβλήματα και προκλήσεις. Η σύγκληση των οπτικοακουστικών μέσων. 

Σημείωση: Στην περίπτωση που χρειαστεί να πραγματοποιηθεί έξτρα συνάντηση για την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης αυτό θα γίνει χωρίς επιπλέον επιβάρυνση των συμμετεχόντων.


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. Η Εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι εντελώς δωρεάν και δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση. Για κάθε ένα από τα εργαστήρια ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και απαιτείται έγκαιρη κράτηση. Τηρείται αυστηρά σειρά προτεραιότητας.


ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

ΟΝΟΜΑ(*)

ΕΠΩΝΥΜΟ(*)

EMAIL(*)

ΤΗΛ.(*)

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΕΩΣ 3 ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ:

ΣΧΟΛΙΑ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ