Σεμινάριο Ιστορίας & Αισθητικής Κινηματογράφου

Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου

Οι μεγάλες του κόσμου Σχολές

 

Εισηγητής:  Παναγιώτης Δενδραμής

Ημέρα και Ώρα Έναρξης: Κάθε Πέμπτη, ώρα 21:00-23:00

Διάρκεια σεμιναρίου: 16 Συναντήσεις

Διάρκεια του κάθε μαθήματος: 2 εκπαιδευτικές ώρες

Ανώτατος αριθμός συμμετοχών: 20 συμμετέχοντες

Παρουσίαση: Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

Έναρξη: Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Περιεχόμενο του Σεμιναρίου: Μια ιστορική προσέγγιση του Παγκόσμιου Κινηματογράφου μέσα από τις μεγάλες εθνικές κινηματογραφίες και με έμφαση στα μεγάλα κινηματογραφικά ρεύματα, τους μεγάλους σκηνοθέτες που άλλαξαν το εκάστοτε κινηματογραφικό τοπίο με τους πειραματισμούς τους και το Σινεμά του Δημιουργού.

Σε ποιον απευθύνεται το σεμινάριο:

  • Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν σπουδαστές, τελειόφοιτοι ή και επαγγελματίες από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας, των Κινηματογραφικών Σπουδών και ανάλογων Τεχνών αλλά και ενδιαφερόμενοι που σχετίζονται με τον ευρύτερο χώρο των Εφαρμοσμένων και Καλών Τεχνών.
  • Φυσικά δεν αποκλείει τους Εραστές της 7ης Τέχνης που έχουν απλά ενεργό ενδιαφέρον για να γίνουν ακόμη πιο ένθερμοι και δημιουργικοί όταν βλέπουν σινεμά.
  • Η διάκριση μεταξύ μαθητών και ακροατών έγκειται στη διάδραση του σεμιναρίου μέσω ασκήσεων που οι μαθητές υποβάλλονται υποχρεωτικά και οι ακροατές προαιρετικά και επισύρει διαφοροποίηση διδάκτρων. *

Προϋποθέσεις συμμετοχής: Η επιθυμία για γνώση δημιουργεί την συνθήκη Ανοιχτής συμμετοχής σε κάθε ενδιαφερόμενο. *

Σκοπός του Σεμιναρίου:  Η Ιστορική Γνώση που μας βοηθά να μελετήσουμε συστηματικά την Έβδομη Τέχνη. Η παράλληλη εμβάθυνση στην Κινηματογραφική Γλώσσα και η απόφαση να γίνουμε όλοι όσοι συμμετέχουμε πολύ δημιουργικοί θεατές.

Περιγραφή του Γνωστικού Αντικειμένου & Χρονοδιάγραμμα του Σεμιναρίου:

1η συνάντηση: Οι απαρχές του κινηματογράφου. – Από τους Λυμιέρ στον D.W. Griffith – Η διεθνής εξάπλωση του κινηματογράφου – Η καλλιέργεια της κλασσικής αφηγηματικής φόρμας.  

2η συνάντηση:  Η δόμηση της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας. Είδη και εκπρόσωποι της βουβής εποχής του Χόλλυγουντ: Chaplin – Keaton – Lloyd.

3η συνάντηση: Οι εξελίξεις στην Ευρώπη: Ιταλικό υπερθέαμα – Dada – Γάλλοι ιμπρεσιονιστές – Σουρεαλιστές.

4η συνάντηση:  Γερμανικός Εξπρεσιονισμός – Σοβιετικό Μοντάζ – Οι επιρροές τους στο Χόλλυγουντ

5η συνάντηση:   Η εισαγωγή του ήχου στον κινηματογράφο: αντιδράσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη – Η διαμόρφωση του Κλασσικού Χόλλυγουντ: 1930 – 1945.  Τα μεγάλα στούντιο – τα κλασσικά κινηματογραφικά είδη – οι κυριότεροι σκηνοθέτες –  ο κώδικας Χέιζ.  

6η συνάντηση: Το ντοκυμαντέρ μέχρι τον πόλεμο: Ο Νανούκ του Βορρά – Joris Ivens, Dziga Vertov – Οι συμφωνίες των πόλεων – Leni Riefenstahl – Ο John Grierson και το Documentary Film Movement – οι εξελίξεις στο ντοκυμαντέρ κατά τη διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου.

7η συνάντηση:  Ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος πριν και μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο: Ο γαλλικός ποιητικός ρεαλισμός και ο ιταλικός νεορεαλισμός – Οι βασικοί τους εκπρόσωποι και η επίδραση τους σε παγκόσμιο επίπεδο.

8η συνάντηση:  Το Κλασσικό Χόλλυγουντ μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο: Τεχνολογικές και θεσμικές εξελίξεις – αλλαγές στα κινηματογραφικά είδη – παλιοί και νέοι σκηνοθέτες – Orson Welles, Alfred Hitchcock – ο Elia Kazan και η επίδραση του Actors Studio.

9η συνάντηση:  Η ανάπτυξη του κινηματογραφικού θεωρητικού λόγου – Τα Cahiers du Cinema και η Θεωρία του δημιουργού. Οι περιπτώσεις των: Ingmar Bergman – Federico Fellini – Akira Kurosawa – Luis Bunuel – Robert Bresson – Jacques Tati – Satyajit Ray – Michelangelo Antonioni – Stanley Kubrick.

10η συνάντηση: Η γαλλική Nouvelle Vague: Οι πρόδρομοι της, οι βασικοί εκπρόσωποι, οι «συνοδοιπόροι», η μετεξέλιξη και οι επιπτώσεις της στην παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή.

11η συνάντηση: Οι κινηματογραφικές σχολές της μεταπολεμικής ανατολικής Ευρώπης: Η σχολή του Lodz στην Πολωνία ( Α. Βάιντα, Ρ. Πολάνσκι, Κ. Κισλόφκσι) – Η τσέχικη Nouvelle Vague (M. Forman, J. Menzel, V. Chytilova) – Η ουγγρική σχολή (M. Jancso, I. Szabo, Β. Tarr) – Γιουγκοσλαβία (D. Makaveyev, A. Petrovic, E. Kusturica) – ΕΣΣΔ (Μ. Καλατόζοφ, Σ. Παρατζάνοφ, Α. Ταρκόφσκι)

12η  συνάντηση:  Οι δυτικοευρωπαϊκές εθνικές κινηματογραφικές σχολές –  Ιταλία: (P.P. Pasolini, αδερφοί Ταβιάνι, B. Bertolucci) – Μ. Βρετανία: Kitchen sink cinema και free cinema (K. Reisz, T. Richarsdon, L. Anderson) – Νέο γερμανικό σινεμά (V. Schlöndorff, R. W. Fassbinder, W. Wenders) – Ιαπωνικός κινηματογράφος.

13η συνάντηση: Οι εξελίξεις στον κινηματογράφο των ΗΠΑ: Η κρίση του studio system – οι ανεξάρτητοι δημιουργοί (N. Cassavetes, R. Altman, W. Allen) – Ο αμερικάνικος avant-garde και underground κινηματογράφος (M. Deren, G. Markopoulos, A. Warhol) – Η δεκαετία του 1970 και το «νέο Χόλλυγουντ»: Από το Easy Rider στο Raging Bull – R. Corman – A. Penn –  S. Peckinpah – D. Hopper – F.F. Coppola – B. De Palma – W. Friedkin –  J. Milius – G.Lucas –  M. Scorsese – P. Bogdanovich – S. Spielberg –  J. Carpenter.

14η συνάντηση:  Η δεκαετία του 1980 στις ΗΠΑ: Η ανακατανομή των στούντιο – Η εξέλιξη των κινηματογραφικών ειδών στο Hollywood – To blockbuster – Το διεθνές άνοιγμα της κινηματογραφικής αγοράς – Home entertainment – Οι «νέοι ανεξάρτητοι»: D. Lynch – J. Jarmush – Spike Lee – T. Burton – D. Cronenberg – W. Wang – H. Hartley – Αδερφοί Κοέν. – Η δεκαετία του 1980 στην Ευρώπη: Η οικονομική / καλλιτεχνική κρίση και το ευρωπαϊκό Art Film: Οι παλιοί (Θ. Αγγελόπουλος, B. Bertolucci, F. Truffaut, W. Wenders,  K. Kieslowski) και οι νέοι (Ν. Moretti, M. Leigh, P. Almodovar, L. Besson, P. Greenaway, A. Kaurishmaki, K. Loach).

15η συνάντηση: Η δεκαετία του 1990: Προς ένα ενοποιημένο, παγκοσμιοποιημένο κινηματογραφικό σύστημα – ΗΠΑ: Μεταξύ mainstream και alternative (Q.Tarantino, O.Stone, R.Linklater, D.Fincher) – Oscars vs Sundance – Η εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας. – Οι εξελίξεις στην Ευρώπη μετά την πτώση του Τείχους: το παράλληλο κύκλωμα των κινηματογραφικών φεστιβάλ – αλλαγές στο σύστημα παραγωγής – προσπάθειες για μια «ευρωπαϊκή αντιπρόταση»: Βρετανικές κωμωδίες και σκοτσέζικο σινεμά (Trainspotting – D. Boyle), Γαλλία (La Haine – M. Kassovitz), Γερμανία (Lola rennt – T. Tykver), Βέλγιο (Rosetta – αδερφοί Dardenne), Σουηδία (Τραγούδια από το δεύτερο όροφο – R. Andersson), Αυστρία (Funny games – Μ. Haneke), Δανία: Δόγμα ’95 (L.V. Trier – T. Vinterberg).

16η συνάντηση: Η ανάδειξη νέων εθνικών κινηματογραφιών: Bollywood – Κίνα – Αυστραλία και Ν. Ζηλανδία – Χονγκ Κογκ – Αργεντινή – Ιράν – Μεξικό – Ν. Κορέα –Τουρκία – Αίγυπτος – Ισραήλ – Δάνεια και αντιδάνεια με το Χόλλυγουντ – Η σύγχρονη κινηματογραφική πραγματικότητα –  Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα της ψηφιοποίησης του σινεμά – προβλήματα και προκλήσεις. Η σύγκληση των οπτικοακουστικών μέσων.


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. Η Εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι εντελώς δωρεάν και δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση. Για κάθε ένα από τα εργαστήρια ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και απαιτείται έγκαιρη κράτηση. Τηρείται αυστηρά σειρά προτεραιότητας.


ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

ΟΝΟΜΑ(*)

ΕΠΩΝΥΜΟ(*)

EMAIL(*)

ΤΗΛ.(*)

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΩΣ 3 ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ:

ΣΧΟΛΙΑ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΣΠΡΟΤΙΜΩ EMAIL