ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΓΡΑΦΗ: ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ & ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ

Με άξονα τη Σύγχρονη Δραματουργία και την προσωπική θεώρηση της Όλιας Λαζαρίδου οι μαθητές θα «περιηγηθούν» (μέσω μιας υπερσύγχρονης web πλατφόρμας) από το Μονολογικό Κείμενο στη Διαλογικότητα και από κει στο Μονόπρακτο. Στις τεχνικές της θεατρικής αφήγησης αναλαμβάνει να μας ξεναγήσει ο Θράσος Καμινάκης.

Συντονισμός : Όλια ΛαζαρίδουΘράσος Καμινάκης

Συνάντηση Γνωριμίας (+1) : Πέμπτη 18/2/2021, ώρες 19:00 – 21:00 

Έναρξη: Πέμπτη 4/3/2021

Διάρκεια : 6 + 1 συναντήσεις (τρίωρες)

Πρόγραμμα: κάθε Πέμπτη 19:00 – 22:00

Τιμή: 270€ + ΦΠΑ

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Α’ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟΛΟΓΟ:

Ο Μονόλογος δεν είναι απλά ένα εξομολογητικό κείμενο όταν προορίζεται για τη θεατρική Σκηνή. Την Τεχνική συγγραφής Μονολόγων για το Θέατρο θα διδαχτούμε μέσα από δύο άξονες:

  • το Εξομολογητικό ΕΓΩ, όταν εκφράζεται με προφορικότητα και δραματική ένταση
  • τον Εσωτερικό Διάλογο που κάθε Μονολογικό κείμενο κρύβει (Ψυχοδυναμική Διαλεκτική Μέθοδος)

Β’ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ (ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΟ):

Ο Διάλογος είναι για το θέατρο ότι η τρίτη διάσταση για τη γλυπτική: αναπαριστά τη ζωή και δραματοποιεί τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του (εσωτερική φωνή) και τον κόσμο. Προϊόν θρησκευτικής και πολιτικής προόδου της κλασσικής αρχαιότητας, ο διάλογος παρακολούθησε και εξέφρασε πιστά την πορεία της δραματικής τέχνης ανά τους αιώνες. Ο σημερινός δραματουργός, προορισμένος να ζει και να δημιουργεί μέσα στο λευκό θόρυβο της κοσμικής φλυαρίας, οφείλει να εξασκηθεί στην Πολυφωνία μέσω προσώπων που μιλούν, συνομιλούν ή αντιμιλούν. Από τη γραμματική της γλώσσας μέχρι την ψυχολογία των ηρώων, η πορεία είναι συχνά δαιδαλώδης και μοναχική.

 

ΘΕΜΑΤΑ & ΣΤΟΧΟΙ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:

Με ασκήσεις πάνω στη δραματουργική ένταση της πλοκής (μυθοπλασία μέσω διαλόγου), στο στήσιμο ενός δυνατού δραματικού χαρακτήρα και με συζητήσεις πάνω στις τεχνικές για την επινόηση μιας «ιστορίας» με ελεύθερο θέμα σε φόρμα και γλώσσα θεατρική οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα οδηγηθούν στο στήσιμο ενός ολοκληρωμένου έργου. Από τον Τένεσσυ Ουίλιαμς στον Μπέκετ κι από τον Τσέχωφ στον Πίντερ το σύγχρονο θέατρο έχει να μας υποδείξει νέους δρόμους προσέγγισης και δραματουργικής επεξεργασίας μιας ιδέας. Το πιο προκλητικό είναι η Ιδέα να γίνει Πράξη.

Οι μαθητές θα εστιάσουν παράλληλα στη σχέση που συνδέει το Μονολογικό – Εξομολογητικό Κείμενο με τη Διαλογικότητα. Ο Θεατρικός Διάλογος  πρέπει να χαρακτηρίζεται από προφορικότητα, αμεσότητα, αυθορμητισμό, ελλειπτικότητα, διατυπωτική γλαφυρότητα και συνειρμική οξυδέρκεια για να έχει τη δυνατότητα να συναρπάσει το κοινό. Αυτές οι αρετές θα παραμείνουν τα κριτήρια οργάνωσης και αξιολόγησης της γραφής μας, ενώ η τέχνη της κατάλληλης ατάκας και το ψυχολογικό σασπένς μέσω ερωταπαντήσεων θα μας οδηγήσουν στον συναρπαστικό της Θεατρικής Γραφής. Δε μένει παρά να τον περπατήσουμε μαζί. Οι καλύτερες Θεατρικές Ιστορίες δε γράφτηκαν ακόμη.  Ήρθε η ώρα να συμβεί.

Bonus: Εάν το αποτέλεσμα της δουλειάς μας έχει δραματουργική επάρκεια μια Συλλογή θεατρικών Κειμένων από νέους συγγραφείς θα δει το φως της δημοσιότητας, από γνωστό Εκδοτικό Οίκο.




ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον σας έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. To κάθε ένα από τα εργαστήρια έχει το δικό του κόστος. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. Απαιτείται έγκαιρη προκράτηση. Τηρείται σειρά προτεραιότητας.




ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ