Η Αγωνία του Ηθοποιού Πριν από το «Πάμε». Σεμινάριο Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας Μπροστά στην Κινηματογραφική Κάμερα. Υποκριτική στο Φακό με τον Σκηνοθέτη Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη.
Πρόγραμμα: Κάθε Δευτέρα, ώρα 18:00 – 20:30
Διάρκεια: 12+1 μαθήματα συνολικής διάρκειας 30 ωρών.
Έναρξη: Εντός Φεβρουαρίου.
Συντονιστής: Κυριάκος ΧατζημιχαηλίδηςΣυνεργάζονται οι ηθοποιοί: ΘΕΜΗΣ ΠΑΝΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΓΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ, ΑΝΕΖΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ.
Για κάθε ένα από τα εργαστήρια ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και απαιτείται έγκαιρη κράτηση (210.3252998). Τηρείται αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Για την καλύτερη ενημέρωση σας επισκεφτείτε μας σε ημέρα που παρουσιάζεται το εργαστήριο που σας ενδιαφέρει.
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ & ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
*Εγγραφή σε ημέρα παρουσίασης επιφέρει έκπτωση 50% στο Κόστος Εγγραφής
Λίγα λόγια για το Σεμινάριο: Υποκριτική στο Φακό
Η λεπτότητα μέσα από την οποία αντιμετωπίζει κανείς τον φακό, είναι μια υπόθεση μαγική και μυστηριώδης αλλά παράλληλα είναι και μια σχέση κατάκτησης, μια σχέση γνώσης, δημιουργημένη και εκπαιδευμένη, εν τέλει, στο αποτέλεσμά της. Το σεμινάριο στοχεύει στην κατανόηση των ζητημάτων που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο ο ηθοποιός προχωρά ήρεμος, ανεπηρέαστος και έτοιμος στην απόδοση του ρόλου του μπροστά στον «αδίστακτο» κινηματογραφικό φακό. Θεωρητική αλλά και Πρακτική Προσέγγιση.
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ – ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
ΜΑΘΗΜΑ 0
Γνωριμία της ομάδας και του αντικειμένου επιμόρφωσης.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1η
Από πού έλκει την καταγωγή του ο κινηματογράφος? Τι κουβαλάει από τις ρίζες του και με ποιόν τρόπο διαφοροποιείται από το παρελθόν και βεβαίως μέσα στο πέρασμα του χρόνου? Τι διαφορές προκύπτουν από την «μητέρα» θεατρική πράξη? Πώς εισβάλει και καθορίζει το ερμηνευτικό αποτέλεσμα ο χώρος, το σκηνικό, το κοστούμι, το μακιγιάζ, η κίνηση? Πώς τα τεχνολογικά μέσα άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουμε ένα ρόλο? Ξέρουμε να διαβάζουμε ένα σενάριο?
*Προβολή μικρής σκηνής από το ελληνικό ή το παγκόσμιο σινεμά
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 2η
*Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το παγκόσμιο σινεμά, συζήτηση, ανάλυση
*Άσκηση: Διαβάζω ένα σενάριο. Επιλέγω να συμμετέχω.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 3η
Τελικά η καλή ερμηνεία είναι μία? Ο χώρος?, ο χρόνος?, ο τρόπος?, η κατάσταση?, η παιδεία? ή ο ρόλος αυτός καθ΄ εαυτός ορίζουν την ερμηνεία? Τι σημαίνει ερμηνεία? Τι σημαίνει υποκειμενικός τρόπος του ερμηνεύειν? Ερμηνεύει ο σκηνοθέτης ή ο ηθοποιός? Η ερμηνευτική στιγμή. Η σαγήνη και η υποβολή. Ο μάστορας σκηνοθέτης. Οι σχέση/εις σκηνοθέτη ηθοποιού. Οι σχέση/εις ηθοποιού με ηθοποιό. Ο χαρακτήρας (μας) μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία (μας) μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να σε ξέρω χρόνια».
*Προβολή μικρής σκηνής από το ελληνικό ή το παγκόσμιο σινεμά. Επιλογή μιας σκηνής μικρής για υλοποίηση.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 4η
Το ταλέντο και μια άποψη γι αυτό?
*Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το ελληνικό σινεμά, συζήτηση, ανάλυση
*Άσκηση: Διαβάζω ένα ρόλο. Επιλέγω σημείο αναφοράς. Γεμίζω άγχος. Τράκ.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 5η
Θεατρικό παίξιμο, τηλεοπτικό παίξιμο, κινηματογραφικό παίξιμο,. Τι είναι αυτά που τα κάνει να ξεχωρίζουν και πώς μπορεί ο ηθοποιός αλλά και ο σκηνοθέτης να προσεγγίσουν σωστά τις επιλογές τους? Ο κινηματογράφος ως μέσον για την κατάκτηση της στιγμής. ”Ο ιδανικός θεατής”. Τα πλάνα και πώς τα αντιλαμβανόμαστε σαν θεατές αλλά και σαν ερμηνευτές. Το ντεκουπάζ και η συνεργασία με τον σκηνοθέτη.
*Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Ο ρόλος σε συμπύκνωση. Με κάτι λέω τα πάντα.
*Άσκηση: Κάνω πρόβα τον ρόλο. Τον συζητώ. Τον κατακτώ.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 6η
Η θεατρική πράξη και οι πρόβες.
Η κινηματογραφική γραφή και οι πρόβες.
Το ενιαίο του συνόλου.
Η ασυνέχεια του κειμένου.
Η σχέση με τους θεατές και η σχέση με το συνεργείο.
Η αισθαντικότητα και η ψυχρή συνεργασία.
Ο φακός, Το σώμα, Τα φώτα, Το μικρόφωνο, Τα μηχανήματα, Το φιλμ,
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 7η
* Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Ο ρόλος και η τόλμη. Τολμώ και κερδίζω τα πάντα.
* Άσκηση: Υπάρχω στον χώρο του πλατό – υπάρχω στον κόσμο του σινεμά. Η ψυχολογία μου, η ψυχολογία τους, η ψυχολογία σας. Παίζω μπροστά στην κάμερα, στη φασαρία, με κόσμο, ελέγχομαι, μιλάω, κινούμαι, αισθάνομαι, ζω. Λήψη πρώτη
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 8η
Η αντίληψη του ηθοποιού, ο ψυχισμός του, το συναίσθημα, το τρακ που καιροφυλακτεί, τα εκφραστικά του μέσα, η φωνή, το σώμα του η ψυχή του. Πάτησα στο σανίδι – βούτηξα στο πίξελ.
*Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Δεν υπάρχουν εύκολοι και δύσκολοι ρόλοι .
*Άσκηση: Με βασανίζει η ατάκα. Κινδυνεύω να την σκοτώσω. Λήψη δεύτερη
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 9η
Η γοητεία στο θεατρικό σανίδι και η γοητεία στο κινηματογραφικό πλάνο. Το στιγμιαίο και το διαχρονικό. Η κινηματογραφική ερμηνεία στο σύνολό της
*Άσκηση: Με βασανίζει η ατάκα. Κινδυνεύω να την σκοτώσω. Λήψη δεύτερη
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 10η
*Προβολή των πλάνων των συμμετεχόντων, συζήτηση, ανάλυση. Ο εγκλωβισμός στην αιωνιότητα και η σημασία του να είσαι καλός.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 11η & 12η
Τα Αποτελέσματα του Εργαστηρίου ..επί της Οθόνης
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. Η Εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι εντελώς δωρεάν και δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση.