Ένα συνδυαστικό εργαστήριο πρακτικής κινηματογράφησης από τη σύλληψη μιας ιδέας έως την εκτέλεσή της.

Εισηγητές: Παναγιώτης Τσάγκας (διευθυντής Φωτογραφίας, οπερατέρ)
Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης (κινηματογραφικός παραγωγός, σκηνοθέτης)

Συνάντηση Γνωριμίας: την Τετάρτη 2/2/2022, ώρα 20:00
Έναρξη: 23/2/2022
Διάρκεια: 6 + 6 συνεδρίες τρίωρες
Προτεινόμενη ημέρα και ώρες διεξαγωγής: Τετάρτες 19:30 έως 22:30 για 12 συναντήσεις
Τιμή Σεμιναρίου: 360€ + ΦΠΑ
Όσοι εγγραφούν εντός Φεβρουαρίου έχουν έκπτωση 30% ήτοι 250€ + ΦΠΑ

Τα μαθήματα του FILM’S COOL & EASY WORKSHOP

Τομέας: Εικονοληψία
ΜΑΘΗΜΑ 1ο
CAMERA OBSCURA
ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΛΗΨΗΣ
ΜΕΓΕΘΗ ΠΛΑΝΩΝ
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
ΜΑΚΙΝΙΣΤΙΚΑ
ΑΞΟΝΑΣ-ΚΑΝΟΝΑΣ 30Ο
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ – ΓΥΡΙΣΜΑ ΑΚΟΡ-JUMP CUT

ΜΑΘΗΜΑ 2ο
ΦΑΚΟΙ
ΦΟΡΜΑΤ
ΕΚΘΕΣΗ – ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ – ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ
ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑ 3ο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΜΕΡΑ
ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ – ΣΥΜΠΙΕΣΗ – ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ – ΦΟΡΜΑΤ
ΡΥΘΜΙΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ – ΦΑΣΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ – ΖΕΜΠΡΑ
ΠΟΛΥΚΑΜΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΗΨΗΣ – ΗΧΟΣ
ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ – ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΑΘΜΗΣ – BOOM – ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΕΥΚΟΥ – ΚΕΡΔΟΣ

ΜΑΘΗΜΑ 4ο
ΤΟ ΦΩΣ – ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ
ΦΙΛΤΡΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ – ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗΣ – ΠΟΛΩΣΗΣ – ΕΦΕ – ΤΡΥΚ – ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΦΩΤΟΜΕΤΡΙΑ – ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ

ΜΑΘΗΜΑ 5ο
ΦΩΤΙΣΜΟΙ
ΒΑΣΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΤΡΙΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ – ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ-ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ–ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Τομέας: Σενάριο – Σκηνοθεσία
Οι Συνεδρίες αναλυτικά:

Συνεδρία 1η
Συνάντηση γνωριμίας και εισαγωγής στην κινηματογραφική τέχνη, την κινηματογραφική παιδεία και το κινηματογραφικό σεμινάριο. Απόκτηση σχέσεων. Εισαγωγή στην κινηματογραφική τέχνη / Ιστορία κινηματογράφου / προσέγγιση της κινηματογραφικής γλώσσας με απλά λόγια. Νους, σκέψη, λόγος, ψυχή. Προβολή. Το σενάριο ως πρώτο στάδιο για την εκκίνηση ενός κιν/κου έργου. Τι είναι ιδέα; / Μοίρασμα κειμένων. Συζήτηση επί των κειμένων. Αποφάσεις για τη διατήρησή τους η μη / Η σχέση με τον παραγωγό και την παραγωγή. / Αρχίζει η ταινία. / Πρώτος σχηματισμός συνεργείου. / Break Down / Decoupage: Το ντεκουπάζ και η χρήση του από τον σκηνοθέτη. Πώς τον βοηθάει το σενάριο; Αναφορά στην οικονομία του μέσου. / Reperage / Κινηματογραφικοί όροι.

Συνεδρία 2η
Εισαγωγή στο πλάνο. Πλάνο. Γράφοντας και μιλώντας ένα πλάνο. Το πλάνο στη σχέση του με το σενάριο. Σύνθεση ενός πλάνου. Οικονομία στο πλάνο. Μονοπλάνο. Πότε πλατειάζω; Ποτέ δε γράφουμε το πλάνο στο σενάριο, πάντα όμως γνωρίζουμε την ύπαρξη του πλάνου στην ταινία. Συσχετισμοί με τα υπόλοιπα μέρη του πλάνου. Εισαγωγή στον τόπο του πλάνου Μήπως ξεχάσατε ότι θέλουμε μικρότερα σενάρια; Απόπειρα συγγραφής μέσα σε μία ώρα του πιο γρήγορου σεναρίου. Διάβασμα. Σχολιασμός. Γράφω. Εισαγωγή στην έννοια του κάδρου. Εισαγωγή στην τέχνη της φωτογραφίας στον κινηματογράφο / Η δημιουργία της αισθητικής για μια ταινία. / Ποιο είναι το Film και ποιο το Digital – διαφορές, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα. Ο σκηνοθέτης. Ο ηθοποιός. Ο αφηγητής. Υποκριτική

Συνεδρία 3η
Ο τόπος του πλάνου. Πώς συμβάλουν οι χώροι στο σενάριο; Επιλογή των χώρων. Από το σενάριο οδηγείται το reperage. Χώροι και χώροι, διαφορές και ιδιότητες. Συζήτηση όλων των προηγούμενων συνεδριών. Ο χρόνος του πλάνου. Πόσο κρατάει το πλάνο; Γενικότερα ζητήματα για την οικονομία, την περιεκτικότητα και τη διάρκεια της μικρού μήκους. Ο τρόπος του πλάνου. Το Ύφος της ταινίας. Το πλάνο είναι μέρος της σκηνής. Από τη λέξη στη φράση. Από τη φράση στην πρόταση. Από την πρόταση στην παράγραφο. Η σκηνή σε σχέση με τον χώρο και τον χρόνο. Ανάπτυξη της σκηνής και συσχετισμός της με το υπόλοιπο σενάριο. Δομή της σκηνής. Γιατί γράφω μία σκηνή; Η secans. Από την παράγραφο στο κεφάλαιο. Ολοκλήρωση του νοήματος. Ένα μικρό σενάριο, μέσα στο μικρό σενάριο. Η απόλαυση της secans. Γιατί να γράψω μία secans. Το τελικό σενάριο. Εισαγωγή στον χαρακτήρα. Ο χαρακτήρας μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία μας μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στη φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια». Η σχέση του χαρακτήρα με τα υπόλοιπα στοιχεία του πλάνου. Βάλτε τον χαρακτήρα να κάνει κάτι. Εισαγωγή στον διάλογο. Ο λόγος είναι το παν μόνο αν είναι ο απαραίτητος. Διαλογικές εξερευνήσεις μέσα από την καθημερινότητα. Τα ανέκδοτα και το μάθημα που μας δίνουν. Μιλάω πολύ σημαίνει δεν έχω τίποτα να πω. Ο χαρακτήρας, ο λόγος και το πλάνο. Βλέπω τον χαρακτήρα, βλέπω τον ήρωα μου. Εισαγωγή στο παρελθόν του ήρωα. Από την ψυχανάλυση στο βιογραφικό του. Γιατί το κάνει αυτό; Ο μοναχικός ήρωας, ο ήρωας που συναναστρέφεται. Εισαγωγή στην παρέα του ήρωα, δεύτεροι ρόλοι. Η συνάντηση μέσα στο πλάνο. Οι άλλοι ήρωες. Πότε, πού και πόσοι

• Συνεδρία 4η
Η πολύτιμη συνδρομή του βοηθού σκηνοθέτη. Η σχέση με τον παραγωγό. Η βασική προεργασία. Το reperage. Η διανομή casting. Το συνεργείο. Η διαδικασία των συνεννοήσεων. Ο κοινός τόπος. Κοινό ύφος, κοινός ρυθμός, κοινή αισθητική. Είδος και διαδρομή της ταινίας. Κώδικες των ειδών. Σκηνικά – κοστούμια. Εικόνα. Το γύρισμα και όλη η δομή του. Αντιμετώπιση προβλημάτων, συμπεριφορές, ψυχολογία του συνεργείου, Ο καιρός, Η τάξη, η οργάνωση, ο συντονισμός. Ο καφές σημαντική υπόθεση, κ.λ.π. Ανακεφαλαιώσεις. Ειδικά θέματα. Η ολοκλήρωση (θεωρητικά). Etalonage, mixage.

• Συνεδρία 5η
Ο τρόπος που «περπατάει» η κάμερα. Δαμάζοντας τα «κύματα». Η συναισθηματική σχέση με την ταινία. Το πολύτιμο εργαλείο που λέγεται «Decoupage». Οι πρόβες Πρακτική εξάσκηση στα φώτα και την κάμερα / Εταλονάζ/ κάποια zero και 1 (ένα) Το μοντάζ, Ήχος. Εικόνα. Μουσική.

• Συνεδρία 6η
Απολογισμός, τελικές απορίες, προβολή ασκήσεων κλπ.




ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον σας έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. To κάθε ένα από τα εργαστήρια έχει το δικό του κόστος. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. Απαιτείται έγκαιρη προκράτηση. Τηρείται σειρά προτεραιότητας.




ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ