Διαδραστική Γραφή

Σεμινάρια Διαδραστικής Γραφής

Διαδραστική Γραφή: Ψυχοδυναμικές Προσεγγίσεις και Τεχνικές Μυθοπλασίας

Ένα Εργαστήρι Προσωπικής Έκφρασης &  Εξομολογητικού Λόγου που μας επιτρέπει να μετατρέψουμε ατόφιο το συναίσθημα μας σε λέξεις πάνω στο χαρτί. Στη συνέχεια, οι λέξεις μας αυτές θα μπορούν να αρθρώσουν ένα καλό λογοτεχνικό κείμενο. Το εισαγωγικό αυτό εργαστήρι θα ξεκλειδώσει τις λέξεις μας, θα ενεργοποιήσει τη σχέση τους με τον εσωτερικό μας κόσμο, θα μετατρέψει τα εξομολογητικά μας κείμενα σε Λογοτεχνία.

Εισηγητής: Γιώργος Φλωράκης

Πρόγραμμα: κάθε Τρίτη, 10 συναντήσεις, ώρα 21:00-23:30
Έναρξη: Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Τελευταία Παρουσίαση: Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017, πλ. Αγίων Ασωμάτων 7, Θησείο, ώρα 21:00

Λίγα λόγια για το Εργαστήριο Διαδραστική Γραφή:

 

«Ποιητής είναι κάποιος που αισθάνεται, και που εκφράζει τα συναισθήματά του με λέξεις. Αυτό μπορεί να ακούγεται εύκολο. Δεν είναι.

Πολλοί νομίζουν ή πιστεύουν ή ξέρουν ότι αισθάνονται – αλλά αυτό είναι νομίζω ή ξέρω ή πιστεύω· όχι αισθάνομαι. Και η ποίηση είναι αισθάνομαι – όχι ξέρω ή πιστεύω ή νομίζω. Σχεδόν οποιοσδήποτε μπορεί να μάθει να νομίζει ή να πιστεύει ή να ξέρει, αλλά ούτε ένας δεν μπορεί να μάθει να αισθάνεται. Γιατί; Επειδή, όποτε νομίζεις ή πιστεύεις ή ξέρεις, είσαι κάποιος άλλος: αλλά τη στιγμή που αισθάνεσαι, δεν είσαι παρά μόνο ο εαυτός σου.

Το να μην είσαι παρά μόνο ο εαυτός σου -σ’ έναν κόσμο που πασχίζει μέρα-νύχτα, να σε κάνει τον οποιονδήποτε άλλο- σημαίνει να δώσεις τη σκληρότερη μάχη που ένας άνθρωπος μπορεί να δώσει· και μη σταματήσεις ποτέ να τη δίνεις.

Το να μην εκφράζεις, άλλωστε, παρά μόνο τον εαυτό σου με λέξεις, σημαίνει να προσπαθείς λίγο περισσότερο απ’ όσο κάποιος που δεν είναι ποιητής μπορεί να φανταστεί. Γιατί; Επειδή δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο απ’ το να χρησιμοποιείς τις λέξεις σαν να είσαι κάποιος άλλος. όλοι μας κάνουμε ακριβώς αυτό, σχεδόν κάθε στιγμή – κι όποτε το κάνουμε, δεν είμαστε ποιητές.

Αν, στο τέλος των πρώτων δέκα ή δεκαπέντε χρόνων που πάλεψες και προσπάθησες και αισθάνθηκες, ανακαλύψεις πως έχεις γράψει έναν στίχο ενός ποιήματος, να θεωρείς τον εαυτό σου πολύ τυχερό.

Γι’ αυτό λοιπόν η συμβουλή μου σε όλους τους νέους που επιθυμούν να γίνουν ποιητές είναι: κάντε κάτι εύκολο, μάθετε για παράδειγμα, πώς να φουσκώνετε τον κόσμο – εκτός κι αν δεν είστε μόνο πρόθυμοι, αλλά θα σας έδινε και χαρά, να αισθάνεστε και να προσπαθείτε και να μάχεστε ως το τέλος.

Ακούγεται θλιβερό; Δεν είναι.
Είναι η πιο υπέροχη ζωή στη γη επάνω.
Ή τουλάχιστον έτσι αισθάνομαι».

e.e. cummings (Συμβουλή στους νεότερους ποιητές / συγγραφείς)

Τι θα κάνουμε; Με αφορμή έναν γνωστό πίνακα ζωγραφικής κάθε φορά, ο νέος ποιητής / συγγραφέας καλείται να επηρεαστεί ιμπρεσιονιστικά από την εικόνα και να ασκηθεί σε ένα κείμενο που θα τον βοηθήσει να μοιραστεί με την ομάδα τις ψυχικές του διαθέσεις και τις λογοτεχνικές του οπτικές. Τα κείμενα αφορούν ανοιχτά σε κάθε λογοτεχνικό είδος.

Ποιους αφορά; Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με τον Κόσμο της Δημιουργικής Γραφής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν δικαιούνται να το παρακολουθήσουν και έμπειροι στο γραπτό λόγο συμμετέχοντες.

Σε τι στοχεύει; Στη βαθιά συζήτηση που ακολουθεί την ανάγνωση των κειμένων, η ψυχοδυναμική και η ψυχαναλυτική οπτική έρχονται να συναντήσουν ένα πλήθος λογοτεχνικών θεωριών και μια σειρά από προχωρημένες τεχνικές βελτίωσης της γραφής. Ο στόχος μας να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τον κόσμο και να αποκτήσουμε προσωπικό ύφος στη γραπτή μας έκφραση και έκθεση.


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. Η Εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι εντελώς δωρεάν και δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση. Για κάθε ένα από τα εργαστήρια ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και απαιτείται έγκαιρη κράτηση. Τηρείται αυστηρά σειρά προτεραιότητας.


ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

ΟΝΟΜΑ(*)

ΕΠΩΝΥΜΟ(*)

EMAIL(*)

ΤΗΛ.(*)

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΩΣ 3 ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ:

ΣΧΟΛΙΑ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΣΠΡΟΤΙΜΩ EMAIL