Σεμινάριο Graphic Design

Graphic Design workshop

Ένα Masterclass  για την Γραφιστική Τέχνη

8 σαββατοκύριακα αφιερωμένα  σε 4 αυτοτελή graphic design projects. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στα μεγάλα καλλιτεχνικά κινήματα του 20ού αιώνα και στο πώς αυτά επηρέασαν την Γραφιστική Τέχνη.

Συντονισμός: Πάρις Κούτσικος

Διάρκεια και Όριο Συμμετοχών

  • Διάρκεια σεμιναρίου: 8 εβδομάδες
  • Ανώτατος αριθμός συμμετοχών: 20 άτομα/project
  • Οι συμμετέχοντες έχουν στη διάθεσή τους 4 ημέρες (2 σαββατοκύριακα) για κάθε project
  • Η διάρκεια του κάθε μαθήματος είναι 4 ώρες
  • Έναρξη: 14 Οκτωβρίου 2017
  • Παρουσίαση: 18 Σεπτεμβρίου 2017, πλ. Αγίων Ασωμάτων 7, Θησείο, ώρα 19:00-20:00

    Περιεχόμενο του Σεμιναρίου

    Το σεμινάριο χωρίζεται σε 2 κύκλους:

    Στον Α’ κύκλο οι συμμετέχοντες διδάσκονται τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε περιόδου και πειραματίζονται περισσότερο χειρωνακτικά με διάφορες τεχνικές με

    σκοπό την δημιουργία ο καθένας του δικού του response σε καθεμιά από τις περιόδους.

    Στον Β’ κύκλο, αφού γίνει μια επιλογή από το υλικό του καθένα, διδάσκεται η βασική χρήση απαραίτητων ψηφιακών εργαλείων (Adobe Photoshop, InDesign και Illustrator) ούτως ώστε ο καθείς να δημιουργήσει το τελικό του κομμάτι.

    Προτείνεται ένθερμα η συνεργασία μεταξύ 2 ή και 3 συμμετεχόντων για ανάπτυξη ενός κοινού project ως ομάδα.

     

    Προϋποθέσεις συμμετοχής

    • Μια εμπειρία σε τεχνικές όπως το κολάζ, το ελεύθερο ή το γραμμικό σχέδιο θα είναι πολύ βοηθητική.
    • Για τον Β’ κύκλο, ένα σχετικά γρήγορο και δυνατό laptop φορτωμένο με τα συγκεκριμένα προγράμματα και ένας εξωτερικός δίσκος για αποθήκευση των δεδομένων.

     

    Περιγραφή του Γνωστικού Αντικειμένου

    Το graphic design αποτελούσε ανέκαθεν το εργαλείο μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η οπτική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.

    Καλλιτεχνικά κινήματα και τάσεις ενέπνευσαν κατά καιρούς γραφίστες και ανθρώπους της επικοινωνίας όχι μόνο για να διαφημίσουν προϊόντα αλλά και για να επικοινωνήσουν από events και σκέψεις έως πολιτική προπαγάνδα και φιλανθρωπικές δραστηριότητες.

    Σ’ αυτό το πλαίσιο, στο σεμινάριο γίνεται μια αναδρομή σε 4 επιλεγμένες περιόδους από την αρχή του 20ού έως την αρχή του 21ου αιώνα. Μέσα απ’ αυτή, ο συμμετέχων κατανοεί πώς καλλιτεχνικά και κοινωνικά κινήματα, μόδες, ιδέες και σημαντικά γεγονότα επηρέασαν και εξέλιξαν την οπτική επικοινωνία μέσα στα χρόνια.

     

    Σκοπός του Σεμιναρίου

    Σκοπός της αναδρομής αυτής όμως δεν είναι μόνο η ιστορική γνώση. Είναι η εκτέλεση 4 αυτοτελών projects: Κάθε project έχει ένα brief μέσω του οποίου ζητείται από τον συμμετέχοντα να επικοινωνήσει κάποιο συγκεκριμένο προϊόν, γεγονός ή ιδέα με βάση την αισθητική ενός στυλ της εκάστοτε περιόδου και να σχεδιάσει ένα επικοινωνιακό αντικείμενο (πόστερ, εξώφυλλο βιβλίου ή περιοδικού, διαφημιστική καταχώρηση).

    Το brief που θα τίθεται από το σεμινάριο δεν είναι δεσμευτικό εάν κάποιος θέλει να επιλέξει ένα δικό του. Απλά υπάρχει σαν προτεινόμενο.

    Οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν ποικίλουν. Ανάλογα με την κάθε περίοδο αλλά και το αποτέλεσμα στο οποίο κάποιος θέλει να καταλήξει, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τεχνικές όπως το κολάζ, το κόμικ, το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο κ.ά.

    Η επαφή με εκτυπωτικές και αναπαραγωγικές μεθόδους όπως η λινοτυπία, η μεταξοτυπία, η χαρακτική κ.ά. δεν μπορεί δυστυχώς σ’ αυτό το στάδιο να είναι πρακτική σε τεχνικές που απαιτούν συγκεκριμένη υποδομή, αλλά θα υπάρξει η συμβουλευτική και θεωρητική βοήθεια σε όποιον ενδιαφέρεται περαιτέρω. Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστον βοηθητικά, κυρίως για την προσαρμογή του δημιουργικού σε διάφορες εφαρμογές (αλλά και δημιουργικά στην τελευταία περίοδο όπου οι υπολογιστές εξελίχθηκαν, πέρα από εκτελεστικά, σε καθεαυτό δημιουργικά εργαλεία).

     

    Ύλη

    Οι 4 περίοδοι που επιλέγονται ως βάσεις για τα projects που θα υλοποιηθούν είναι οι εξής:

    1. The Avantgarde. (περ. 1900-1925)
    2. The Modernists. (περ. 1925-1960)
    3. Από την ψυχεδέλεια στη διαφήμιση. (περ. 1960-1990)
    4. Ψηφιακή εποχή (Postmodernity). (περ. 1990-2010)

     

    Σε ποιον απευθύνεται το σεμινάριο

    Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν σπουδαστές, τελειόφοιτοι ή και επαγγελματίες από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας και των Γραφικών Τεχνών αλλά και από τον ευρύτερο χώρο των Εφαρμοσμένων και Καλών Τεχνών.

    Δεν αποκλείονται φυσικά άτομα που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή, τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά, με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

     


    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

    Εκδηλώνοντας από νωρίς το ενδιαφέρον έχετε προτεραιότητα στην κράτηση θέσης. Η Εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι εντελώς δωρεάν και δεν συνεπάγεται καμία υποχρέωση. Για κάθε ένα από τα εργαστήρια ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και απαιτείται έγκαιρη κράτηση. Τηρείται αυστηρά σειρά προτεραιότητας.


    Ταυτόχρονη Εγγραφή 2 φίλων στα επιμορφωτικά εργαστήρια του ΜΠ επιφέρει έκτπωση 50% στο Κόστος Εγγραφής.
    Εγγραφή ενός ενδιαφερομένου σε 2 εργαστήρια, επιφέρει έκπτωση 100% στο Κόστος Εγγραφής και τιμή μέλους στο ένα Εργαστήρι.
    Ειδικές τιμές για ανέργους ΟΑΕΔ & ΑΜΕΑ (τιμή μέλους).
    Κράτηση γίνεται μόνο με κατάθεση προκαταβολής.
    Σε περίπτωση ακύρωσης μετά την έναρξη του σεμιναρίου και εφόσον δεν ευθύνεται ο οργανισμός ή ο εισηγητής η αποπληρωμή του σεμιναρίου καταβάλετε κανονικά.


    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

    ΟΝΟΜΑ(*)

    ΕΠΩΝΥΜΟ(*)

    EMAIL(*)

    ΤΗΛ.(*)

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ (επιλέξτε):

    ΣΧΟΛΙΑ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

    ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
    ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΣΠΡΟΤΙΜΩ EMAIL