The Street Academy Project a fashion design workshop για την Τέχνη της Υψηλής Γραφιστικής ένα Masterclass με στόχο την Ομαδική Έκθεση 3 πρακτικά graphic design projects με στόχο μια Ομαδική Έκθεση για τις Γειτονιές της Αθήνας. Ένα συναρπαστικό ταξίδι στα μεγάλα καλλιτεχνικά κινήματα του 20ού αιώνα και στο πώς αυτά επηρέασαν την Γραφιστική Τέχνη.
Συντονισμός: Πάρις Κούτσικος
Εισαγωγικό Μάθημα: (θεωρητικό) Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018, ώρα 18:30 – 20:30
7 Πρακτικά Μαθήματα Κάθε Κυριακή 16:00-20:00 για 6 συναντήσεις + μία συνάντηση για το στήσιμο Ομαδικής Έκθεσης (30 δημιουργικές ώρες επιμορφωτικής και καλλιτεχνικής πράξης)
Έναρξη των Πρακτικών Μαθημάτων την Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018
- Προϋποθέσεις συμμετοχής
- Μια εμπειρία σε τεχνικές όπως το κολάζ, το ελεύθερο ή το γραμμικό σχέδιο θα είναι πολύ βοηθητική.
- Ένα σχετικά γρήγορο και δυνατό laptop φορτωμένο με τα συγκεκριμένα προγράμματα και ένας εξωτερικός δίσκος για αποθήκευση των δεδομένων.
Περιγραφή του Γνωστικού Αντικειμένου
Το graphic design αποτελούσε ανέκαθεν το εργαλείο μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η οπτική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Καλλιτεχνικά κινήματα και τάσεις ενέπνευσαν κατά καιρούς γραφίστες και ανθρώπους της επικοινωνίας όχι μόνο για να διαφημίσουν προϊόντα αλλά και για να επικοινωνήσουν από events και σκέψεις έως πολιτική προπαγάνδα και φιλανθρωπικές δραστηριότητες.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, στο σεμινάριο γίνεται μια αναδρομή σε 3 επιλεγμένες περιόδους από την αρχή του 20ού έως την αρχή του 21ου αιώνα. Μέσα απ’ αυτή, ο συμμετέχων κατανοεί πώς καλλιτεχνικά και κοινωνικά κινήματα, μόδες, ιδέες και σημαντικά γεγονότα επηρέασαν και εξέλιξαν την οπτική επικοινωνία μέσα στα χρόνια.
Σκοπός του Σεμιναρίου
Σκοπός της αναδρομής αυτής όμως δεν είναι μόνο η ιστορική γνώση. Είναι η εκτέλεση 3 αυτοτελών projects: Κάθε project έχει ένα brief μέσω του οποίου ζητείται από τον συμμετέχοντα να επικοινωνήσει κάποιο συγκεκριμένο κείμενο, λεκτικό γεγονός, στίχο, ατάκα, απόσπασμα ή ιδέα μέσα από την παραγωγή των λογοτεχνικών δράσεων STREET ACADEMY και με βάση την αισθητική ενός στυλ της εκάστοτε περιόδου και να σχεδιάσει ένα επικοινωνιακό αντικείμενο (πόστερ, καρτ ποστάλ, εξώφυλλο βιβλίου ή περιοδικού, εικονογράφηση ή ακόμα και μια διαφημιστική καταχώρηση) που θα εκτεθεί δημόσια σε μια μεγάλη ομαδική έκθεση.
Το brief περί Street Academy που τίθεται από το σεμινάριο δεν είναι δεσμευτικό εάν κάποιος θέλει να επιλέξει ένα δικό του. Απλά υπάρχει σαν προτεινόμενο. Και φυσικά αποβλέπει σε μια Ομαδική Εικαστική Έκθεση.
Οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν ποικίλουν. Ανάλογα με την κάθε περίοδο αλλά και το αποτέλεσμα στο οποίο κάποιος θέλει να καταλήξει, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τεχνικές όπως το κολάζ, το κόμικ, το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο κ.ά.
Η επαφή με εκτυπωτικές και αναπαραγωγικές μεθόδους όπως η λινοτυπία, η μεταξοτυπία, η χαρακτική κ.ά. δεν μπορεί δυστυχώς σ’ αυτό το στάδιο να είναι πρακτική σε τεχνικές που απαιτούν συγκεκριμένη υποδομή, αλλά θα υπάρξει η συμβουλευτική και θεωρητική βοήθεια σε όποιον ενδιαφέρεται περαιτέρω. Η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί ως επί το πλείστον βοηθητικά, κυρίως για την προσαρμογή του δημιουργικού σε διάφορες εφαρμογές (αλλά και δημιουργικά στην τελευταία περίοδο όπου οι υπολογιστές εξελίχθηκαν, πέρα από εκτελεστικά, σε καθεαυτό δημιουργικά εργαλεία).
Ύλη
Οι 3 περίοδοι που επιλέγονται ως βάσεις για τα projects που θα υλοποιηθούν είναι οι εξής:
- The Modernists. (περίοδος 1925-1960)
-
- Από την ψυχεδέλεια στη διαφήμιση. (περίοδος 1960-1990)
- Ψηφιακή εποχή (Postmodernity). (περίοδος 1990-2010)
Σε ποιον απευθύνεται το σεμινάριο
Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν σπουδαστές, τελειόφοιτοι ή και επαγγελματίες από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας και των Γραφικών Τεχνών αλλά και από τον ευρύτερο χώρο των Εφαρμοσμένων και Καλών Τεχνών.
Δεν αποκλείονται φυσικά άτομα που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή, τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά, με το συγκεκριμένο αντικείμενο.