Ο Κύκλος με την κιμωλία : Workshop για το Λιμπρέτο Θεατρικής Παράστασης – Νέοι στιχουργοί για τα 10 τραγούδια του έργου
Το σεμινάριο απευθύνεται σε στιχουργούς που θέλουν να μελετήσουν το έργο του Μπέρτολτ Μπρέχτ και να γράψουν τα τραγούδια της παράστασης «Ο Κύκλος με την κιμωλία» που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Κανέλλος και θα ανεβάσει με τη θεατρική του ομάδα του Μικρού Πολυτεχνείου τον Ιούνιο του 2018 στο Θέατρο OLVIO. Τη μουσική των τραγουδιών θα γράψει ο συνθέτης Νίκος Κολλάρος που εισηγείται το σεμινάριο.
(( Sold Out ))
Συνάντηση Γνωριμίας: Σάββατο 17 Μαρτίου 2018 ώρα 18:30
Συνάντηση Μαρτίου: Σάββατο 31 Μαρτίου 2018
Συνάντηση Απριλίου: Σάββατο 21 Απριλίου 2018
Συνάντηση Μαΐου: Σάββατο 19 Μαΐου 2018
Οι ώρες των συναντήσεων είναι πάντα 18:30 – 21:30
Συντονιστής: Νίκος Κολλάρος
Το Workshop συνοψίζεται σε 3 συναντήσεις των 3 ωρών, ένα Σάββατο κάθε μήνα, και επιπλέον τουλάχιστον 2 επισκέψεων/εισηγήσεων στο χώρο των προβών. Μεταξύ των συναντήσεων η συνεργασία θα συντονίζεται ηλεκτρονικά.
Αναλυτικά οι συναντήσεις συνοψίζονται στα εξής σημεία:
Συνάντηση γνωριμίας
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί η ευκαιρία να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και τα «έργα» τους στον εισηγητή. Ο εισηγητής από την μεριά του θα τους ενώσει με τον δικό του δημιουργικό κόσμο. Ο Μπρεχτ κάπου εκεί ανάμεσα θα παρεισφρέει διαρκώς.
Α’ Συνάντηση
- Το τραγούδι ως δομικό θεατρικό στοιχείο
- Το τραγούδι στο ελληνικό θέατρο
- Το αποστασιοποιημένο θέατρο, το θέατρο για τον Μπρέχτ
- Ο μελοποιημένος Μπέρτολτ Μπρεχτ
- Ο Κύκλος με την κιμωλία – αφορμές, θεματικές έρευνας
(Στους συμμετέχοντες θα δοθεί το θεατρικό κείμενο σε μετάφρασή Οδυσσέα Ελύτη, το οποίο οφείλουν να έχουν μελετήσει μέχρι την επόμενη συνάντηση)
Β’ Συνάντηση
- Συνάντηση με το σκηνοθέτη Δημήτρη Κανέλλο – ανάλυση του έργου – ο πολιτισμός του κειμένου – ο ρόλος του τραγουδιού στο έργο – επιλογή στιγμιότυπων/τραγουδιών
- Ο Κύκλος με την Κιμωλία – Σκηνική μουσική και τραγούδια από τον Μάνο Χατζιδάκι που γράφτηκε τα έτη 1956-1957 για το ομώνυμο έργο του Bertolt Brecht σε μετάφραση και απόδοση στίχων Οδυσσέα Ελύτη και παρουσιάστηκε από το Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν.
(Θα γίνει επίσκεψη της ομάδας στην πρόβα των ηθοποιών για κατανόηση του ύφους της παράστασης και συζήτηση για τα σημεία της πλοκής του).
Γ’ Συνάντηση
- Αξιολόγηση-επιλογή των στίχων
- Πρώτο σχεδίασμα των τραγουδιών
- Ενσωμάτωση τραγουδιών στη δράση
(Θα γίνει επίσκεψη στην πρόβα των ηθοποιών, πρακτική εφαρμογή σε συνεργασία με το σκηνοθέτη, εκμάθηση τραγουδιών, τελευταίες τροποποιήσεις).
Δηλώνει ο Κούρτ Βάιλ για τη μουσική στο έργο του Μπρέχτ:
«Σε κάθε μουσικό έργο προορισμένο για τη θεατρική σκηνή προβάλλει πάντα η ερώτηση: ποια είναι η θέση της μουσικής, ιδιαίτερα του τραγουδιού, στο έργο; Εδώ η ερώτηση επιλύθηκε με τον πιο εύκολο τρόπο. Η δράση είτε διακόπηκε εκ τούτου, προκειμένου να εισαχθεί η μουσική, είτε η δράση οδηγήθηκε σκόπιμα σε ένα σημείο όπου δεν υπήρξε καμία άλλη εναλλακτική λύση από το να υπάρξει τραγούδι.»