Θεατρική Γραφή από το Μονόπρακτο στην Μεγάλη Φόρμα
Θεατρικά είδη όπως ο Μονόλογος, το Μονόπρακτο και το Τρίπρακτο Θεατρικό Έργο θα αποτελέσουν τις θεματικές και ερευνητικές συνιστώσες αυτού του εργαστηρίου που μάλλον πρέπει να θεωρηθεί λιγότερο τεχνικό πάνω στο αντικείμενο και περισσότερο ως ένα σχολείο Μυθοπλασίας και Επιμέλειας ενός Θεατρικού Κειμένου (ή και Σεναρίου) που γράφεται ζωντανά και άμεσα από κάθε συμμετέχοντα εντός της ετήσιας λειτουργίας του εργαστηρίου.
Διάρκεια: 12 τρίωρες συναντήσεις με Απολογισμό Αξιολόγησης των Κειμένων.
Έναρξη: 8 Νοεμβρίου 2018
Διαθεσιμότητα θέσεων: (SOLD OUT)
Ώρες και Ημέρα διεξαγωγής: Κάθε δεύτερη Πέμπτη του μήνα, ώρες 20:00 – 23:00 με εισαγωγικό μάθημα την Πέμπτη 25/10.
Μαθήματα Α’ Φάση για το 2018: 25/10 (με Εισαγωγικό), 8/11 & 22/11, 6/12 & 13/12 και Β’ Φάση για το 2019: 17/1 και 31/1, 14/2 (Θ. Καμινάκης) & 28/2 (Θ. Καμινάκης), 14/3 & 28/3 (Ακολουθεί ο Απολογισμός και η Αξιολόγηση όσων έχουν γραφτεί).
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ : ΛΕΝΟΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ
Συνεργάζεται ο Θράσος Καμινάκης
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Με ασκήσεις πάνω στη δραματουργική ένταση της πλοκής, στο στήσιμο ενός δυνατού δραματικού χαρακτήρα και με συζητήσεις πάνω στις τεχνικές για την επινόηση μιας «ιστορίας» με ελεύθερο θέμα σε φόρμα και γλώσσα θεατρική για μονόπρακτο ή και πιο μεγάλη έκταση οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο προβλέπεται να οδηγηθούν στην συγγραφή και την τελική παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου έργου. Από τον Τένεσσυ Ουίλιαμς στον Μπέκετ κι από τον Τσέχωφ στον Πίντερ το σύγχρονο θέατρο έχει να μας υποδείξει άπειρους δρόμους προσέγγισης και δραματουργικής επεξεργασίας μιας ιδέας. Το πιο δύσκολο είναι η Ιδέα να γίνει Πράξη.
Οι μαθητές θα εστιάσουν παράλληλα στη σχέση που συνδέει το Μονολογικό – Εξομολογητικό Κείμενο με τη Διαλογικότητα. Το σεμινάριο αρχικά αφορά σε σχετικά μυημένους στο Θεατρικό Λόγο: με άξονα τη σύγχρονη Θεατρολογία και Αισθητική, οι μαθητές θα εισαχθούν στη μετάβαση από το Μονολογικό Κείμενο στη Διαλογικότητα και από κει στο μεγάλης διάρκειας θεατρικό έργο. Ο Θεατρικός Λόγος χαρακτηρίζεται από προφορικότητα, αμεσότητα, αυθορμητισμό, ελλειπτικότητα, διατυπωτική γλαφυρότητα και συνειρμική οξυδέρκεια για να έχει την δυνατότητα να συναρπάσει το κοινό. Αυτές οι αρετές θα παραμείνουν τα κριτήρια οργάνωσης και αξιολόγησης της γραφής μας.
Ο δρόμος προς το ψυχολογικό σασπένς και την ανατροπή σε ένα θεατρικό σύμπαν άνοιξε. Δεν μένει παρά να τον περπατήσουμε μαζί. Οι καλύτερες Θεατρικές Ιστορίες δεν γράφτηκαν ακόμη. Ήρθε η ώρα να συμβεί.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΒΑΣΕΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ Ή ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΤΑΘΟΥΝ ΣΕ ΘΙΑΣΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΑΝΕΒΑΣΜΑ ΣΕ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ. ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΠΩΣ ΤΟΤΕ ΤΟ 8ο POCKET THEATRE FESTIVAL (διαγωνιστκό) ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ…